divendres, 26 de març del 2010

Visita del President Montilla al Pirineu

D'esquerra a dreta: Esteve Maurell (President del Consell Comarcal de la Cerdanya i alcalde d'Isòvol), Òscar Ordeig i el President Montilla.

dimecres, 10 de març del 2010

Recolzament de la Fundació Vicenç Ferrer al Nobel de la Pau

Des del grup municipal de Progrés a l’Ajuntament de la Seu hem proposat donar suport a la candidatura de la Fundació Vicenç Ferrer al Premi Nobel de la Pau 2010 i convidar a tots els ciutadans de La Seu a que s’afegeixin a aquesta iniciativa mitjançant la seva signatura a la pàgina "nobeldelapaz.org".

Cal recordar que a principis de febrer, es va presentar la candidatura de la Fundació Vicenç Ferrer al premi Nobel de la Pau 2010 a Oslo (Noruega) amb l'objectiu que el guardó reconegui la importància d'un projecte de desenvolupament integral a favor de les persones més desafavorides i que ha obtingut resultats molt positius a la zona d’Anantapur (Índia). A més, cal dir que el treball de la Fundació ha abastat diversos camps com; l’educació, la salut o el treball del terra.


Després de la mort de Vicenç Ferrer, al mes de juny del 2009, moltes persones i institucions han demanat que es reconegui el seu treball i el de la seva Fundació a través d’aquest guardó.

Aquesta proposta de Nobel ha estat enviada a Oslo, a través d’una plataforma ciutadana independent, amb el suport de la Fundació i que aquesta proposta haurà de ser avaluada pel Comitè Noruec dels Premis Nobel i resolta a l’octubre d’enguany.


En Vicenç Ferrer i la seva Fundació han estat i són un exemple de treball seriós, d'esforç i dedicació plena a favor dels més desfavorits que cal tenir com a model a seguir. Per aquest motiu, es vol fer arribar el suport a la seva candidatura a la Plataforma ciutadana que impulsa la candidatura i a la Fundació Vicenç Ferrer.


La ciutat de La Seu sempre s’ha caracteritzat per mantenir una estreta col·laboració amb diferents projectes de cooperació i de desenvolupament amb les persones i territoris que més ho necessiten.


La Fundació Vicenç Ferrer és un exemple a seguir ja que s’ha basat en donar eines pel desenvolupament integral i autònom de les persones i els territoris millorar-ne les condicions de vida.

dimecres, 17 de febrer del 2010

Proposta de Pacte d’Austeritat

Des del grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu hem proposat un Pla d’Austeritat a tres anys (2010-2012) per tal de reduir l’excés de despesa actual i adaptar el pressupost municipal a la situació de crisi econòmica.

Des de Progrés es pretén impulsar un acord entre tots els grups municipals per tal que en un termini de tres anys es puguin redreçar les finances municipals, reduint la despesa de forma gradual en els pressupostos del 2010, 2011 i 2012, per tal d’arribar a un estalvi d’entre un milió i 1,2 milions d'euros.

És imprescindible trobar l’equilibri entre els ingressos i les despeses ordinàries. Portem una colla d’anys on la despesa ordinària és més gran que els ingressos ordinaris de l’Ajuntament. En els darrers exercicis, s’han obtingut molts ingressos extraordinaris que s’han destinat a finançar despesa del dia a dia. I, avui, aquesta situació es veu agreujada amb la crisi econòmica.

Si no es canvia la tendència actual, cada vegada serà més difícil mantenir uns mínims de qualitat en serveis bàsics i essencials com netejar els carrers, manteniment d’espais i jardins públics, el servei de llar d’infants... La reducció pressupostària s’hauria de realitzar en les despeses de personal (Capítol 1), les despeses de funcionament de determinats serveis, activitats festives i de propaganda (Capítol 2) i en una simplificació de l’administració municipal actual.

Cal racionalitzar l’estructura i el funcionament de l’administració municipal que, al llarg dels últims anys, ha crescut d’una manera excessiva a través de la creació de societats, consorcis i organismes diversos que suposen un cost difícil d’assumir per un Ajuntament com el de La Seu.

De fet, la gran part de les funcions d’aquestes noves entitats sempre les havia fet el mateix ajuntament a un cost molt menor. No podem esperar a les eleccions del maig de 2011 per prendre les mesures que permetin corregir aquesta situació, com més esperem, més ens costarà de sortir-ne.

dimecres, 10 de febrer del 2010

Ajudes anticrisi?

Us adjunto un resum de la polèmica entorn dels ajuts anticrisi.

El grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu lamenta que, de la bossa d’ajudes anticrisi pel 2009, només se n’han aportat 28.000 € extraordinaris dels 175.000 € anunciats en un principi.


Progrés lamenta que s’han de deixat de gastar més de 60.000 € de la bossa anticrisi per la incapacitat d’aprovar unes bases ajustades a les necessitats de les persones que més ho necessiten. S’ha prioritzat la burocràcia per sobre de la sensibilitat amb les persones que necessitaven aquesta ajuda. Durant el 2009 s’han denegat més de 70 sol·licituds on demanaven, entre d’altres, ajudes pel menjador, un calefactor, ajudes per llibres....


Des del mateix grup municipal es va demanar un certificat de la intervenció municipal de l’Ajuntament per tal de conèixer les dades de la partida pressupostària que contenia la bossa d’ajudes anticrisi (s’adjunta al final). Fonts del grup municipal denuncien que “quan l’alcalde va veure les dades del certificat d’intervenció, el dia abans de lliurar-nos-el, es va afanyar a dir que el programa havia estat un èxit, faltant flagrantment a la veritat”.


Progrés també recorda que, en el moment d’aprovar el pressupost 2009, ja es va denunciar que la major part dels diners de la bossa anticrisi ja existien als anys anteriors i únicament s’ajuntaven tots en una sola partida sense aportar recursos extraordinaris. Tot plegat, només responia a una maniobra de propaganda que s’ha vist confirmada quan ha acabat l’any 2009.


Fonts del grup municipal del PSC-Progrés comenten que “estem acostumats a veure grans titulars sense resoldre realment les necessitats de la gent i, en aquesta ocasió a més s’ha tingut falta de sensibilitat per la situació de moltes famílies de la Seu”.


També es comenta que “primer van dir que es creava una partida de 175.000 €, després diuen que ha estat de 100.000 € i, finalment, només s’han donat 28.000 € extres”.

divendres, 5 de febrer del 2010

Amàlia Sanz deixa de ser regidora de l'Ajuntament

Durant l'últim plenari es van anunciar alguns canvis entre els regidors de Progrés degut a la renúncia de la regidora Amàlia Sanz, que ha d’abandonar la política municipal per motius professionals. L’Amàlia Sanz (47 anys), professora de música i empresària, ocupava la posició número tres de la llista per a les eleccions municipals del 2007 i exercia de regidora de l’Ajuntament des del 2003.


En el seu lloc, entrarà a formar part del consistori com a regidor del PSC-Progrés el Lluís Sánchez i Cortés. En Lluís acumula una experiència de 8 anys com a regidor en dues legislatures anteriors, té 44 anys i és formador viari.




dijous, 4 de febrer del 2010

Augment del 30% del rebut de les escombraries

El grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell es mostra totalment contrari a l’augment del 30% de les taxes de recollida d’escombraries aprovades per la Mancomunitat de l’Urgellet. Per aquest motiu, es presentarà una proposta al plenari de l'Ajuntament del proper dilluns dia 1 de febrer, per què el Ple es pronuncií en contra i demani a la Mancomunitat la suspensió de l’augment del 30% de la taxa per a la recollida d’escombraries aprovada el dia 20 de novembre de 2009.

Progrés recorda que la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet, en sessió de 20 de novembre passat, va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança reguladora de la taxa per a la recollida d’escombraries, acord que va ser recorregut pel grup municipal del PSC-Progrés, cosa que de moment ha paralitzat la seva entrada en vigor. És per aquest motiu que ara es demana el pronunciament del Ple de l'Ajuntament i així poder paralitzar-ho definitivament.

Segons Progrés, és del tot necessari que el plenari de l’Ajuntament es pronunciï al respecte al tenir La Seu, un paper molt important a la Mancomunitat, ja que els urgellencs aportem, aproximadament, un 80% dels ingressos de la Mancomunitat.

Aquesta nova Ordenança modifica la quota a pagar per a tots els habitatges i per a tots els establiments comercials i/o de restauració corresponent a tots els serveis de recollida, paper, vidre, envasos, fracció orgànica i els voluminosos, així com el servei de deixalleria. Augmenten tots els conceptes un 30 % per a l'any 2010.


Des de Progrés s’afirma que la situació econòmica actual desaconsella l’augment del 30% de la taxa i, per tant de la pressió fiscal, amb més impostos sobre els ciutadans. A més, en el moment d’aprovar els nous preus, no es van explicar el més mínim els continguts de les noves ordenances de la Mancomunitat, ni als ciutadans ni als diferents grups municipals de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.


També es recorda que la Mancomunitat té contractat el servei de recollida, mitjançant una concessió administrativa fins a l’any 2015, amb un preu ja establert a l’inici de la concessió, l’any 2008, fet que no justifica un augment dels costos de la recollida.

dimecres, 4 de novembre del 2009

Cal replantejar el funcionament del Bus Interurbà

El grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha presentat una proposta d’acord pel plenari del proper dilluns tal de fer un replantejament global i urgent del funcionament i utilització del Bus Interurbà per tal d’adaptar-lo a les necessitats reals de la població.


A la mateixa proposta també es proposa crear una comissió d’estudi amb representació de tots grups municipals, que, entre d’altres qüestions, estudiï reduir les parades, modificar els horaris, potenciar alguns recorreguts...


També la conveniència de canviar el model d’autobús per un de més petit que facilitaria l’accés a Castellciutat i aplicar preus reduïts i/o gratuïts als col·lectius com persones majors de 65 anys, famílies nombroses, persones amb algun de discapacitat física, nens/es de fins als 12 anys. Tanmateix, es creu necessari potenciar el servei als dies de mercat i ampliar-lo al dissabte.


Progrés recorda que l’auditoria Ambiental Municipal de la Seu d’Urgell recollia la necessitat de la creació d’una línia de transport col·lectiu que connecti els diferents nuclis urbans i el polígon industrial amb el centre de la ciutat (Acció 2.2.1) per tal de treballar cap a una mobilitat més sostenible.


Des del 24 de novembre de 2008 es va posar en funcionament el Servei de Transport Interurbà entre els municipis de la Seu d’Urgell, Ribera d’Urgellet, Alàs i Cerc, Montferrer i Castellbò i Valls de Valira. El grup municipal també afirma que després de gairebé un any des de la seva posada en funcionament, aquest, ha registrat una utilització molt per sota de l’esperada i desitjada provocant un augment de les aportacions dels diferents ajuntaments pels pocs bitllets venuts.


Aquest servei té un cost considerable pels diferents ajuntaments que hi participen i per la Generalitat, de prop de 140.000 € a l’any, sense que se’n tregui el rendiment esperat. Per contra, no s’ha contemplat cap mena de descompte ni bonificació en les tarifes del transport interurbà pels diferents col·lectius de la Seu i la difusió del mateix servei ha estat molt escassa.


Tot i la poca utilització del Bus Interurbà i la necessitat urgent de replantejar el funcionament actual des del grup de Progrés continuem apostant per fomentar un transport públic alternatiu al privat.

dilluns, 26 d’octubre del 2009

Resposta del Síndic de Greuges de Catalunya

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha elaborat un informe que dóna la raó a la denúncia presentada per Progrés al mes de gener referent a l’accés a la informació, a les còpies i a la data de les convocatòries de les sessions.

L’informe també destaca que “l’Alcalde ha de tenir la voluntat efectiva de facilitar les tasques als regidors amb l’accés a la informació”.


El grup municipal del PSC-Progrés vol donar a conèixer la resposta del Síndic de Greuges de Catalunya a la denúncia presentada pel grup municipal el gener del 2009. La resolució del Síndic repassa i recolza les diferents demandes de Progrés i constata que cal vetllar per tal que tots els regidors del consistori puguin desenvolupar les seves tasques municipals amb plenes garanties. També, que s’ha de respectar l’accés a la informació i a la legalitat vigent en aquesta matèria.


Després d’estudiar la resolució, Progrés exigeix a l’alcalde Batalla, i a tot l’equip de govern, que compleixi la resolució del Síndic, facilitant l’accés a la informació als membres del consistori en el temps i forma que recull la normativa vigent. Així, es donaria compliment a les demandes i múltiples denúncies públiques realitzades per tots els grups de la oposició durant la present legislatura.


Des del grup municipal es lamenta que l’Ajuntament ha tardat més de sis mesos a contestar les peticions del Síndic tot i la insistència de Progrés i del mateix Síndic. No obstant això, deu mesos més tard, s’ha pogut obtenir una resposta de la institució de la Sindicatura. A continuació es detallen textualment alguns dels fragments més importants de la resolució del Síndic:


Sobre les convocatòries de les sessions ordinàries del plenaris:

“Els dies de la convocatòria compten a partir de l’endemà en que es fa la convocatòria, sense tenir en compte els festius i deixant transcórrer de forma sencera el dia de la sessió...” i “...en conseqüència hi ha d’haver dos dies sencers laborables per a fer les oportunes consultes”. Progrés assenyalava que no hi havia cap dia hàbil.


Sobre la documentació suficient pels regidors:

“...la informació ha de ser prou clara i complerta...” Progrés lamentava que els expedients estaven incomplerts i sense temps per consultar-los.


Sobre la còpia dels documents:

“...l’accés a la informació municipals documental, implica el dret del regidor a obtenir còpia”. Progrés no podia obtenir còpia en nombroses ocasions.


Sobre la resposta a les demandes escrites:

“l’Alcalde i l’equip de govern han de tenir la voluntat efectiva de facilitar les tasques dels regidors”. Progrés denunciava que hi havia una actitud obstruccionista i de manca de transparència de la informació.


Esperem un canvi d’actitud de l’alcalde Batalla per tal de complir d’una vegada amb la legalitat vigent i amb les recomanacions del Síndic de Greuges de Catalunya. A més, no és normal que l’equip de govern tardi més de sis mesos a contestar els requeriments del Síndic.

divendres, 9 d’octubre del 2009

Progrés proposa sol•licitar a l’ACA que inclogui la nova depuradora al pressupost del 2010

Aprovada la iniciativa de plenari del PSC-Progrés del Consell Comarcal per la unanimitat dels grups. L’acord es farà arribar a l’Agència Catalana de l’Aigua.

També es reitera la necessitat i urgència d’aquesta nova infraestructura, de més de 6 milions d’euros, degut a que l’actual és petita i està obsoleta.


El grup comarcal del PSC-Progrés al Consell Comarcal de l’Alt Urgell va presentar una proposta d’acord, durant el plenari d’ahir dijous, per reiterar a l’Agència Catalana de l’Aigua la necessitat i la urgència de la construcció de la nova estació depuradora de Montferrer (EDAR) i per tal que inclogui aquesta inversió als pressupostos de l’Agència pel 2010.


La proposta de Progrés es va incloure, com a punt d’urgència, a l’ordre del dia del plenari i va ser acceptada per la unanimitat dels grups del Consell. D’aquesta manera, durant els propers dies es farà arribar l’acord a l’Agència Catalana de l’Aigua com a administració responsable de l’obra.

La nova EDAR de Montferrer està inclosa dintre del Programa de Sanejament d’Aigües Residuals i Urbanes del 2006-2008 (PSARU) i contempla una inversió de més de 6 milions d’euros. Aquest Programa de Sanejament (PSARU) és un instrument de la planificació hidrològica aprovat pel Govern de la Generalitat.

L’Estació Depuradora de Montferrer, propietat de l’ACA però gestionada pel Consell Comarcal de l’Alt Urgell, s’encarrega de depurar les aigües residuals i de donar servei als municipis de la Seu d’Urgell, Montferrer i Castellbó, Alàs, Arfa i Ribera d’Urgellet.


Progrés recorda que porta més de dos anys instant i insistint al President del Consell de la necessitat de mobilitzar els recursos i esforços que faci falta per tal que es puguin iniciar les obres el més ràpid possible.


Segons el portaveu del grup comarcal del PSC-Progrés, Òscar Ordeig, “serà una de les inversions més importants dels últims anys per la nostra comarca i no la podem deixar escapar ni retardar més”.


Ordeig també comenta que “no ens cansarem de demanar al Sr. Fierro que treballi en aquesta direcció per tal que s’iniciïn les obres durant el 2010”.

dimarts, 6 d’octubre del 2009

Plenari del Consell Comarcal de l'Alt Urgell

Dia: dijous, 8 d'octubre de 2009

Hora: 20:00 h

Lloc: Sala d'actes del Consell Comarcal de l'Alt Urgell

Caràcter de la Sessió: Ordinari


ORDRE DEL DIA


1. Aprovació de les actes de les sessions anteriors


COMISSIÓ DE PROMOCIÓ I SERVEIS AL TERRITORI


2. Aprovació del Conveni amb l'Ajuntament de la Seu d'Urgell per a l'execució de dues obres de camins.


3. Aprovació del Conveni amb l'Agència Catalana de l'Aigua pel Reglament dels serveis públics de sanejament.


4. Aprovació del Conveni amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques pel Transport a la demanda de l'any 2009: Ratificació de Decret.


5. Ampliació del servei de transport a la demanda de la línia de Calbinyà- La Seu d'Urgell.


6. Declaració de BCIL del pou de gel d'Arfa (municipi de Ribera de l'Urgellet).


COMISSIÓ D' ATENCIÓ A LES PERSONES


7. Aprovació del Contracte Programa DASC Serveis Socials 2009.


8. Aprovació del Conveni amb el Departament de Governació i Administracions Públiques per al programa de cooperació interadministrativa en matèria d'accions comunitàries: ratificació de Decret.


9. Denúncia del Conveni-Contracte amb la Creu Roja referent al teleassistència domiciliària: ratificació de Decret.


10. Delegació puntual de representant: ratificació de Decret.


11. Donar compte dels Decrets de Presidència i de les Resolucions de Gerència.


12. Informes de Presidència.


13. Torn obert de paraules als alcaldes.


14. Precs i preguntes.

Pisos per a rics?

Encara que sembli impossible, CIU i ERC, van votar en contra de la nostra proposta que recollia establir un sistema de puntuacions per a l’adjudicació dels pisos de promoció pública que doni preferència a les famílies amb rendes baixes, famílies monoparentals, gent gran, joves, famílies nombroses, persones amb deficiència, etc.

És injust no donar puntuacions més altes a les rendes més baixes o a les situacions socials més desafavorides. D’aquesta manera, una persona empadronada a la Seu i amb una renda de 63.000 € a l’any tindrà exactament les mateixes possibilitats d’adquirir un habitatge que una altra amb uns ingressos precaris i amb possibles problemàtiques socials. On anirem a parar?

divendres, 2 d’octubre del 2009

Proposta per convocar el Consell Escolar Municipal

A part de la proposta presentada anteriorment, també es debatrà una altra iniciativa de Progrés per tal de convocar el Consell Escolar Municipal. És la que segueix a continuació:


Els regidors del grup municipal PSC-Progrés Jordi Mas, Joan Travé, Amàlia Sanz, Conxita Rabassa, Òscar Ordeig i Santi Mallol, presenten al plenari la següent proposta d’acord:


Atès que el Consell Escolar Municipal és un òrgan de reflexió i de debat del conjunt de la comunitat educativa de la Seu que s’hauria de convocar el Plenari, com a mínim, una vegada cada trimestre (segons les Bases reguladores aprovades definitivament el 27/12/08).


Atès que durant una sessió plenària, a instàncies del grup de Progrés, la regidora d’Educació es va comprometre a convocar el Consell Escolar Municipal abans de finalitzar el curs escolar passat, sense que s’arribés a convocar.


Atès que hi ha alguns temes importants i urgents que cal debatre entre la comunitat educativa, com per exemple les futures construccions del nou Institut o del nou CEIP la Valira


Atès que la construcció d’un nou institut no es pot plantejar sense la participació de la comunitat educativa i cal una reflexió profunda sobre les necessitats del municipi.


Atès que, tal i com contemplen les Bases reguladores del CEM, es pot constituir al seu si Comissions diverses, també caldria proposar al Consell Escolar la constitució de les Taules Mixtes de Planificació.


Proposem al Ple que acordi el següent:


1. Convocar el Consell Escolar Municipal abans de finalitzar el mes d’octubre.


2. Informar al mateix Consell en quin moment es troben els tràmits per a la construcció del nou CEIP la Valira i del nou Institut.


3. Proposar al Consell Escolar la constitució de les Taules Mixtes de Planificació.

dijous, 1 d’octubre del 2009

Proposta pels pisos de promoció pública

A continuació us detallo la proposta de Prgorés pel plenari del dilluns de la setmana que ve:

Els regidors del grup municipal PSC-Progrés Jordi Mas, Joan Travé, Amàlia Sanz, Conxita Rabassa, Òscar Ordeig i Santi Mallol, presenten al plenari la següent proposta d’acord:

Atès que el plenari de l’Ajuntament de la Seu va delegar a la Societat Municipal d’Habitatge i Urbanisme (HIULS) les competències per a la promoció i gestió de l’habitatge de promoció pública a la nostra ciutat.


Atès que la Societat HIULS ha aprovat unes bases amb els criteris d’adjudicació que serviran de referència per atorgar els 45 pisos de promoció pública en règim concertat que s’han de construir al nou sector de l’Horta del Vaira.


Atès que cal garantir el dret per accedir a un habitatge de promoció pública pensant amb les famílies que tenen condicions objectives més difícils per accedir als habitatges del mercat lliure.
Atès que és obligació de les administracions públiques garantir aquest dret.

Atès que és del tot antisocial i injust deixar única i exclusivament a la sort d’un sorteig la possibilitat d’accedir a un habitatge.
Atès que, per primera vegada en l’adjudicació d’habitatges protegits a la Seu, es vol exigir una paga i senyal del 3% del total de l’habitatge que suposarà un import d’entre 4.000 i 6.000 €.

Atès que és injust que les persones que superin els requisits mínims tinguin les mateixes possibilitats, sense donar puntuacions més altes a les rendes més baixes o a les situacions socials més desafavorides. D’aquesta manera, una persona empadronada a la Seu i amb una renda de 63.000 € a l’any tindrà exactament les mateixes possibilitats d’adquirir un habitatge que una altra amb uns ingressos precaris i amb possibles problemàtiques socials.


Proposem al Ple que acordi el següent:


1. Traslladar al Consell d’Administració de HIULS la voluntat d’aquest plenari d’incloure un sistema de puntuació en les bases d’adjudicació dels pisos de promoció pública de l’Horta del Valira per tal d’afavorir a les persones o famílies amb menys ingressos i amb situacions que cal una discriminació positiva.


2. Incloure, entre d’altres, els següents aspectes:


a. Elaborar un sistema de puntuació que doni més punts i preferència a les famílies amb rendes baixes, famílies monoparentals, gent gran, joves, famílies nombroses, persones amb deficiència, etc.


b. No exigir cap paga i senyal fins al moment de l’entrega dels pisos.

divendres, 18 de setembre del 2009

La Seu i la Vegueria del Pirineu

TAULA RODONA-COL.LOQUI


Dijous, 24 de setembre.

Hora: 20 hores.

Lloc: Centre Cívic del Passeig.


Ponents:

- Sr. Isidre Domenjó. Escriptor (moderador).

- Sr. Joan Obiols. Escriptor.

- Sr. Amadeu Gallart. Economista.

- Sr. Ricard Lobo. Arquitecte.

- Sr. Xavier Sanclimens. Geògraf.


També intervindran:

- Sr. Marcel.lí Pascual. Editor revista Viure als Pirineus.

- Sr. Jordi Grau. President Ass. Empresaris Alt Urgell.

- Sr. Xavier Falcó. Director IES Joan Brudieu.

- Sr. Àngel Rubio. Síndic de Greuges.

- Sr.Joan Guitart. Unió de Pagesos.

- Sr. Miquel Àngel Sánchez. President de l’Associació d’Hostaleria de l’Alt Urgell.

- Sr. Joan Massa.

- Sra. Sol Gasch.


Qüestions a debatre:

- Estat actual i perspectives de futur de la Vegueria del Pirineu.

- La/les Capitalitat/s de la nova Vegueria.

- Conseqüències i avantatges de la nova divisió territorial.

- Posicionament polític i civil de la Seu entorn la Vegueria.

- Altres.

dimecres, 9 de setembre del 2009

Augment de la quota fixa de l'aigua a la Seu

Quan es va fer el traspàs de la gestió de l’aigua a HIULS des del nostre grup ja varem posicionar-nos en contra ja que tot plegat només responia a la necessitat de poder augmentar més el deute. Com que l’Ajuntament està al màxim que permet la llei es fa a través de la Societat d’Habitatge que és propietat de l’Ajuntament i, per tant, un deute que haurà de tornar l’Ajuntament.

Tot aquesta operació, de dubtós benefici per la millora de la qualitat del servei municipal d’aigua porta a un augment de la quota del rebut de l’aigua per part dels ciutadans. Amb les noves tarifes l’Ajuntament ingressarà més de 200.000 € de mes respecte l’any anterior.


Si la quota fixa abans era de 2,4 € cada quatre mesos i abonat ara la quota fixa per rebut serà de 12 €. Un augment del 400 % en la quota. A més, aquest augment és injust ja que penalitza igual a totes les persones, independentment de les seves rendes i del consum d’aigua. Una persona amb una vivenda petita i una renda baixa se li augmentarà el rebut el mateix que una persona amb una casa amb jardí, piscina i amb renda alta. En tot cas s’havia de penalitzar els consums elevats d’aigua per incentivar a l’estalvi i pagar en funció del consum.


Per veure la notícia es pot seguir el següent link.