dimarts, 19 de febrer del 2008

(IN)CIVISME A LA NOSTRA CIUTAT?

El divendres de la setmana passada llegia a la premsa que desgraciadament hi va haver un altre atropellament d’un vianant al carrer Josep de Zulueta. La veritat és que son d’aquests fets que et deixen de pedra i et preguntes si es podia haver evitat l’accident i, fins a quin punt, tots plegats tenim la responsabilitat i mecanismes per tal d’evitar que es repeteixi en un futur.

Arrel d’aquest succés escric aquestes línies com a reflexió sobre el deteriorament i la necessitat de reforçar les normes de convivència. Com a ciutadans hem de tenir molt clar que qualsevol col·lectiu necessita unes normes de comportament i de civisme per tal de garantir els drets individuals però també uns deures i restriccions per no perjudicar a terceres persones que conviuen i comparteixen els mateixos espais que nosaltres.

Veig amb certa preocupació com augmenta a marxes forçades l’interès individual per sobre del general amb efectes perjudicials per la qualitat de la convivència i del patrimoni públic. La nostra ciutat no és una excepció d’aquesta deixadesa dels interessos col·lectius i posa de relleu la necessitat d’analitzar la situació per, posteriorment, posar-hi “fil a l’agulla” amb les mesures oportunes.

Crec que la Seu necessita un “pla de xoc”, “programa de civisme” o “pla de convivència” (qualsevol nom és bo si els continguts del programa son encertats) per tal de millorar la conscienciació i el civisme de les persones que compartim els espais públics.

Els excrements de gossos, la brutícia al carrer, els cotxes mal aparcats, el respecte als passos de vianants, el manteniment de balcons i façanes, el reciclatge o el respecte als veïns son alguns dels problemes quotidians i creixents que ens trobem als nostres carrers cada dia.

Estic convençut que la solució no passa només per endurir les sancions a les conductes irresponsables, sinó en engegar actuacions de conscienciació a tots els sectors socials de la ciutat per tal de donar a conèixer la repercussió de les nostres accions sobre els nostres veïns i també els beneficis individuals i col·lectius d’emprendre accions respectuoses i responsables.

Des de les institucions, als centres educatius, a les entitats sense ànim de lucre, a les empreses, fins als diferents col·lectius de persones cal consensuar i assumir les noves pautes de comportament per tal de tenir ciutadans compromesos, responsables i coherents amb les seves accions quotidianes. Crec que tots estaríem d’acord en que cal una actuació decidida de conscienciació i, posteriorment, sancionadora per reconduir aquesta situació.

divendres, 15 de febrer del 2008

EL CONSELL, UN PRESTADOR DE SERVEIS PELS PETITS MUNICIPIS

Amb aquestes línies comento el nostre posicionament respecte la proposta de pressupost que es va sotmetre a votació durant la sessió plenària del Consell Comarcal d'ahir dijous. Una sessió de dues hores i mitja que va centrar gran part del seu debat en les diferents propostes i projectes de cara al 2008.

El pressupost del Consell recull una gran quantitat d’informació sobre les iniciatives i actuacions previstes per l’equip de govern durant el 2008. En total, més de 10.000.000 € i un programa anual d’inversions de 5.690.000 €.

Algunes de les propostes presentades, com és normal, les compartim amb l’equip de govern ja que entenem que responen a necessitats molt concretes de la comarca. De totes maneres, a part de les actuacions puntuals, no ens agrada el plantejament global del pressupost presentat.

El Consell Comarcal, i per tant el seu pressupost, hauria de ser una institució que dotés de recursos i serveis als municipis de la comarca. Nosaltres sempre hem defensat aquesta vocació de treball descentralitzat i sobre el terreny, conjuntament amb els alcaldes de la comarca.

Aquest pressupost centra molts dels seu recursos en crear estructures més grans i centralitzades a la Seu (com l’ampliació del Consell, el Centre de Serveis o la Seu del Serveis Socials).

Pensem que hem d’ajudar “in situ” als nostres municipis i pobles amb més serveis tècnics, jurídics i millores en les seves infraestructures bàsiques. Treballar conjuntament amb els alcaldes als seus ajuntaments i que aquests no s’hagin de desplaçar contínuament a la capital.

No pot ser que una figura tan important com és un arquitecte per a qualsevol dels nostres municipis no estigui creada des del Consell. Els ajuntaments no tenen capacitat per afrontar les demandes urbanístiques tot sols. Tots coneixem les dificultats que es trobem els ajuntaments petits per tal de poder controlar i ordenar el fort creixement urbanístic dels darrers anys.

Els nostres ajuntaments tenen molts pocs recursos per afrontar i gestionar el dia a dia. No sé fins a quin punt els ajudarà a tirar endavant i a gestionar millor els seu recursos el fet que el consell comarcal es gasti: 120.000 € en un centre comarcal de Serveis Socials, 750.000 € en les obres de la seu del Consell i 160.000 € en el centre de serveis de la Seu.

En aquest pressupost tenim una quantitat molt limitada de recursos econòmics de lliure disposició (781.407 €) i moltes dificultats per finançar les despesa corrent del Consell. Per aquest motiu, és del tot desproporcionat gastar-se 83.000 € (11% de total) cada any i 332.000 en tota la legislatura en assessors quan hi ha una estructura tècnica i administrativa que ja cobreix les necessitats de la institució. Si afegim les despeses dels òrgans de govern i els assessors suma un total de 141.000 € a l’any (suposa un 18% dels diners de lliure disposició).

Un altre tema que ens preocupa és la construcció de la nova depuradora de Montferrer a càrrec de l’ACA. La que tenim és petita i amb la falta de pluges té moltes més dificultats per treballar correctament. Esperem que des del govern s’insisteixi el màxim possible per tal de poder començar les obres durant aquest 2008.

També hem de trobar la manera de destinar ajudes als municipis per al manteniment dels seus camins a través d’un Programa de Manteniment de camins.

Projecte Interreg: cal que es destini a un projecte d’enllaç entre diferents països tal i com persegueix aquesta línia de subvenció. No com el 2007 amb el manteniment del marge dret del riu Segre.

Ens preocupen algunes partides, sobretot d’inversions, que no tenim garanties de finançament. Com ara Territorios Digitales i el Programa de Desenvolupament Rural.

Si no rebem finançament per continuar el programa de Territorios Digitales, o altres programes que vagin en la mateixa direcció, tindrem un problema important per solucionar els problemes de cobertura de telefonia i d’internet a la comarca.

També ens preocupa la poca concreció i la viabilitat de projectes que s’estan repetint en els darrers pressupostos i que encara estan molt verds: la Planta de biomassa (100.000 €) i la Planta fotovoltaica (252.000 €).

Només es destinen 5.144 € a projectes solidaris (el què coneixem com el 0,7 % al tercer mon). Seria bo revisar la base sobre la qual es calcula aquest import. Per fer-ho, el fons català de cooperació elabora propostes per fer-ne els càlculs que s’allunyen, i molt, de la realitat d’aquest pressupost de 5.000 €.

Per tots els motius comentats el nostre vot va ser contrari a la proposta de pressupost presentada per l’equip de govern.

dijous, 14 de febrer del 2008

AVUI ES VOTA EL PRESSUPOST DEL CONSELL COMARCAL PEL 2008

Avui hi ha plenari del Consell Comarcal a les 8 del vespre. Es començarà la sessió fent una junta general de la societat anònima IAUSA la qual és propietat del Consell Comarcal. Tot seguit es donarà pas al plenari del Consell Comarcal amb la proposta del pressupost del 2008 per a sotmetre a votació com a punt més important de l’ordre del dia. Aquesta votació de ben segur que aixecarà forces discrepàncies degut a la importància del seu contingut i també degut al fet que condicionarà l’activitat del Consell durant tot l’any. També es proposa l’aprovació de dos convenis amb l’ajuntament de la Seu per a la contractació de personal de serveis socials i educació.

Un tema que s’ha afegit a última hora és la moció conjunta que presentarem tots els grups del Consell per tal d’expressar el nostre malestar i reclamar solucions a les contínues averies d’internet i telefonia mòbil per part de l’empresa Telefònica. Aquest acord es farà extensiu a la Generalitat i al Govern de l’Estat.

A continuació us passo els punts de l’ordre del dia d’IAUSA i del Consell Comarcal:

20:00 h: JUNTA GENERAL DE LA SOCIETAT INICIATIVES ALT URGELL

1. Cessament de membres del Consell d’Administració
2. Nomenament de nous membres del Consell d’administració
3. Aprovació de la previsió d’ingressos i despeses, exercici 2008 i plantilla de personal
4. Estat dels diferents projectes i actuacions de l’empresa.
5. Torn de paraules.

20:30 h: PLENARI DEL CONSELL COMARCAL

1. Aprovació d’acta de la sessió anterior
2. Aprovació de les bases de subvencions per al lloguer de l’aula de formació del Telecentre
3. Aprovació de la modificació del Reglament de funcionament del Telecentre
4. Aprovació del Pressupost per a l’exercici 2008 i de la plantilla de personal
5. Oferta pública d’ocupació 2008.
6. Fixar dates del Ple per a l’any 2008:
7. Al·legacions al Pla de Transports de Catalunya: transport interurbà i altres transports per carretera.
8. Conveni amb l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i l’Associació ASPID per a la inserció laboral de persones amb discapacitats.
9. Conveni amb l’Ajuntament de la Seu d’Urgell per a la coordinació de serveis socials.
10. Conveni amb l’Ajuntament de la Seu d’Urgell per contractació del dinamitzador del Pla d’Educació i Entorn de la Seu d’Urgell.
11. Donar compte de Decrets de Presidència i Resolucions de Gerència.
12. Informes de presidència
13. Precs i preguntes.
14. Torn de paraules als alcaldes.

divendres, 8 de febrer del 2008

QUI ÉS IRRESPONSABLE?

Durant el plenari del dilluns, la nostra regidora Conxita Rabassa, va intervindre a través d'un prec per tal de respondre a les acusacions de la regidora Anna Vives la qual titllava al nostre grup d'irresponsable per haver emès un comunicat de premsa on exposàvem el nostre posicionament contrari a la fusió dels serveis socials de l'Ajuntament i del Consell Comarcal.

Bé, després de vàries demandes de persones interessades en poder llegir el text de la seva intervenció a continuació us el passo sencer:

Prec Conxita Rabassa: "Llegeixo, en la premsa del proppassat 25 de gener, les declaracions de la Sra. Regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de La Seu d’Urgell, Sra. Vives, com a reacció al comunicat de premsa que el grup municipal del PSC- PROGRÉS havia fet, amb data 24 de gener, sobre els canvis que l’equip de govern impulsa en aquesta Regidoria.

Només començar a llegir, em sorprèn l’adjectiu que empra la Sra. Regidora: “IRRESPONSABLE”. I aquest adjectiu no es refereix al contingut de l’esmentat comunicat de premsa, sinó que s’atribueix al “principal grup de l’oposició”. No es parla d’opinió, manifestació, paraules... “irresponsables”, sinó que la irresponsabilitat, segons la Sra. Regidora, és del “principal grup de l’oposició”.
I jo, davant aquest adjectiu, com a mínim desagradable i lleig en la forma i absolutament denigrant en la seva significació, faig les següents reflexions (consideracions) que vull donar a conèixer públicament:

1ª. El “principal grup de l’oposició”, Sra. Regidora, no pot ser irresponsable, perquè no té responsabilitat de govern; la responsabilitat correspon a qui governa; per tant, també li correspon (si fos el cas) la irresponsabilitat. Com a oposició i grup més votat, tenim tot el dret d’opinar, de discrepar (i de manifestar-ho) de les decisions i de les accions del grup de govern sense que, per això, se’ns pugui titllar d’irresponsables.

Així doncs, i partint de la premisa que el grup no pot ser “irresponsable”, foren les manifestacions del grup les que podrien estar subjectes a consideració per part de vostè. Les paraules que denoten l’opinió del principal grup de l’oposició, podrien ser considerades amb molts adjectius que tindrien una connotació negativa. El diccionari ens en proporciona molts: opinions no encertades, discutibles, errònies...., però tampoc, ni en cap cas, “irresponsables”.

2ª. Tot grup humà i en el cas que ens ocupa, el principal grup de l’oposició, no és un ens abstracte, difús, desdibuixat... Tot grup humà està integrat per persones, cadascuna d’elles amb nom i cognoms, cada persona única en la seva diversitat. Al moment en què hom diu d’un grup que és “irresponsable”, tots els seus integrants són acusats d’aquesta irresponsabilitat. Aleshores, no és només el grup que se sent al·ludit, sinó cadascun dels membres que l’integren. Personalment, com a Regidora d’aquest “principal grup de l’oposició” i que participo a l’Àrea d’Atenció a les Persones, em sento, com a conseqüència, ofesa, perquè aquesta és la connotació que té per a mi aquest adjectiu, la d’un greuge, la d’una ofensa.

Ni el grup al qual pertanyo (li recordo, “principal grup de l’oposició”) ni jo mateixa no ens mereixem ser titllats d’”irresponsables” i VOSTÈ (I TAMBÉ CADASCUN DELS MEMBRES DE L’EQUIP DE GOVERN) HO SAP BEN BÉ: Ens han tingut i ens tenen amb actitud de participació i col·laboració sempre que ho han necessitat o requerit. I no estic parlant de sessions de treball més o menys protocol·làries com els Plens i les Comissions Informatives, sinó en tasques molt feixugues que ens han suposat ( i ens estan suposant) moltes hores de dedicació, d’implicació i de compartir també tota una experiència, tot un currículum professional i posar-lo a la seva disposició. Li ben asseguro que per a nosaltres hauria estat molt més fàcil demanar de l’equip de govern la “responsabilitat” de fer aquesta feina i després limitar-nos a criticar-la.

Sra. Regidora, no són gratuïtes ni la meva indignació ni la meva decepció davant les seves paraules. D’una banda, per tot això que acabo d’expressar, que no deixaria d’estar en el pla de la dialèctica. D’altra banda, i en un àmbit molt més concret, perquè és la primera vegada en la meva vida que algú em titlla d’”irresponsable”. I no crec que NINGÚ em pugui donar lliçons de responsabilitat en les tasques que duc a terme.

3ª. Faig una darrera reflexió, aquest cop sobre el valor de les paraules, sobre el valor de la paraula en general: la paraula és una joia massa preciosa com per a emprar-la de manera lleugera o banal. I si ho és la paraula en general, encara ho ha de ser més la paraula emprada amb una connotació negativa que implica una desconsideració cap a la paraula mateixa i cap a les persones que en són destinatàries".

dimecres, 6 de febrer del 2008

QUAN MIRAR-SE EL MELIC NO DEIXA VEURE MÉS ENLLÀ

Escric aquestes línies per comentar el resultat de la proposta que varem presentar al plenari de l’Ajuntament del dilluns. La nostra iniciativa va fer referència a la necessitat de redactar Plans Especials pels barris del Poble Sec, St. Antoni i St. Pere i, d’aquesta manera, poder ordenar el creixement urbanístic d’aquests nuclis. (veure proposta). La veritat és que es tracta d’una proposta molt treballada i consensuada amb especialistes en planificació urbanística, arquitectes, legalistes i els mateixos veïns dels barris; parteix de la nostra responsabilitat, com a principal grup de la oposició, de denunciar les coses que no es fan ben fetes, com el desgavell d’infraestructures, d’habitatges i de serveis que afecten a la qualitat de vida dels veïns i, al mateix temps, presentar una proposta per actuar eficientment.

Personalment, estava convençut que aquesta vegada l’equip de govern no buscaria dreceres ni excuses per tal de no votar a favor de la nostra proposta i, així, començar a treballar junts per a garantir un creixement ordenat i coherent amb les possibilitats reals d’aquests nuclis. Nosaltres, des de la nostra posició a l’Ajuntament, no tenim cap altra alternativa que sotmetre la proposta a votació al consistori per tal que sigui el mateix equip de govern qui llavors ho materialitzi i faci efectiva la seva responsabilitat de govern.

Crec que els arguments presentats al mateix plenari i, posteriorment, als mitjans de comunicació per votar-hi en contra son pobres i, alguns d’ells demagògics. Resulta lamentable i reprovable que l’equip de govern no fes mans i mànigues per tal de tancar un acord i, així, iniciar de forma immediata les accions oportunes. Nosaltres varem presentar la proposta per registre a l’Ajuntament cinc dies abans del plenari amb l’objectiu que la poguessin estudiar i no va ser fins el mateix moment de la sessió que l’equip de govern va presentar quatre esmenes pensades amb la única finalitat de no recolzar la proposta de Progrés. Crec que si hi havia la més mínima intenció d’arribar a un acord se’ns havia d’haver convocat amb antelació i treballar conjuntament.

La Llei d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya especifica molt clarament en el seu article 67 els supòsits i característiques dels Plans Especials Urbanístics i la seva posterior execució. La mateixa llei contempla que s’han de suspendre les llicències d’obres de forma obligatòria en el moment en què s’aprova la redacció d’un Pla Especial. Tal i com s’ha fet a Castellciutat i al Centre Històric, on s’han hagut de suspendre les llicències d’obres durant la redacció dels seus Plans de Millora i Especial, respectivament.

No entenc, doncs, com es vota en contra de la proposta al·legant que la suspensió de llicències és il·legal si la mateixa llei obliga a fer aquesta suspensió quan es redacta un Pla Especial. Aquest argumentari només pot indicar dues coses: la desconeixença de la legislació vigent i la necessitat de buscar tres peus al gat, tot realitzant una interpretació parcial de la proposta. Estic convençut que durant els propers mesos lamentarem la oportunitat perduda i patirem les conseqüències d’una mala gestió urbanística.

A banda de la decepció del nostre grup al veure com es deixa enrere una proposta tan ambiciosa i necessària, val a dir que m’indigna la interpretació que fa el Sr. Batalla al subscriure les següents afirmacions sobre el tema: “A banda d’aquest fet, cal recordar que suspendre llicències en aquestes zones suposaria també paralitzar el desenvolupament del SUD1 i el SUD2, cosa que evitaria obtenir ràpidament una parcel·la d’equipaments que la Seu necessita de forma urgent. Un motiu més per votar-hi en contra. Tinc la sensació que el PSC està més preocupat d’aturar el desenvolupament del SUD1 i el SUD2, que no pas per la construcció que s’estigui fent als barris al terme municipal de les Valls de Valira”.

En primer lloc, voldria comentar que la nostra proposta en cap moment parla d’aturar el desenvolupament dels sectors SUD-1 i SUD-2 sinó de la necessitat de posar ordre als barris. En segon lloc, trobo irrespectuós que es mofi de la nostra proposta dient que només tenim interès en posar pals a les rodes en el creixement dels dos sectors abans esmentats doncs, si per nosaltres fos, els equipaments als quals el Sr. Batalla fa referència ja faria temps que tindrien ubicació en terrenys molt més adients per a la seva proximitat centre urbà.

Tal i com va comentar una persona del públic en un dels plenaris, em preocupa que una persona que d’aquí poc serà alcalde no actuï, única i exclusivament, pels interessos de la Seu. És preocupant veure quin va ser el posicionament del Sr. Batalla des del Parlament respecte la descentralització de la Generalitat al Pirineu, com també ho és no voler veure la necessitat d’aturar aquest desgavell urbanístic per motius merament partidistes. La cultura popular diu que “rectificar és de savis” però sembla ser que això no és així per alguns polítics que sempre actuen en clau de partit, posant la carrera professional per davant dels interessos de les ciutats que governen o governaran...

Cal recordar que el regidor d’Urbanisme va haver de desmentir al Sr. Batalla durant aquest darrer plenari en relació a les declaracions que ell mateix havia fet als veïns dels barris, mostrant, així, una preocupant desconeixença de la realitat urbanística de la Seu. Batalla va assegurar als veïns que, en cap cas es destinaria el SUD-1 i SUD-2 al sector terciari logístic ja que el Pla General de la Seu els contemplava com a zona residencial, quan des del 2002 tothom és coneixedor de la seva classificació.

Aquest desconeixement de la realitat urbanística de la Seu i la seva excessiva doctrina de partit rebaixen la seva capacitació com a futur alcalde i dificulten les possibilitats d’afrontar amb garanties els reptes de futur de la nostra ciutat.

Des del nostre grup hem treballat, treballem i treballarem, ja sigui des de la oposició com des de govern, per tal de construir una ciutat ordenada, justa i plural; més enllà de visions simplistes, considerant que les bones idees poden venir de qualsevol direcció.

dimarts, 5 de febrer del 2008

DINAR AMB EL PRESIDENT DEL GOVERN A LLEIDA

El dissabte 16 de febrer es celebrarà un acte de precampanya electoral amb el President Zapatero als Camps Elisis de Lleida, amb dinar inclòs. Des de la Seu d’Urgell organitzem un autobús per anar-hi. De moment, ja som quasi 50 persones. Si no t'ho vols perdre encara hi ha temps per apuntar-s’hi i pagar el preu del dinar (10 €). Recordeu que les places son limitades.

Per assistir-hi podeu trucar al 973 354 663 de 9 a 12 h. i de 6 a 8 h.

dilluns, 4 de febrer del 2008

ESCOLA D'HIVERN A TARRAGONA


Sota el títol “Governem amb les persones” aquest cap de setmana es va celebrar la XXIIª Escola d’Hivern dels socialistes catalans a Tarragona. Un grup de Progrés de la Seu hi vàrem anar per conèixer i participar en les conferències i debats entorn de l’evolució econòmica i de la pluralitat social de l’Estat.



dijous, 31 de gener del 2008

AVANÇAMENT DE LA PROPOSTA DE PROGRÉS PEL PLENARI


El nostre grup municipal traslladarà una proposta al plenari de l’Ajuntament de la Seu del proper 4 de febrer. En aquesta iniciativa es contempla encarregar un Pla Especial pels barris del Poble Sec, de St. Antoni i de St. Pere que resolgui els problemes urbanístics actuals, conjuntament amb l’Ajuntament de Valls del Valira. Aquest Pla permetria conèixer les necessitats de serveis i d’infraestructures d’aquests nuclis i planificar el seu futur creixement urbanístic.

Al mateix temps, es demana suspendre la concessió de noves llicències d’obres per part de l’Ajuntament de la Seu i de Vall del Valira fins a l’aprovació del Pla per evitar que es continuï construint d’una manera desordenada i massificada. Cal aturar que es facin més edificis de pisos urgentment.

El fet no planificar conjuntament, entre els dos municipis, el desenvolupament urbanístic d’aquests barris està comportant un creixement desordenat i massificat que perjudica la qualitat de vida dels seus veïns i el futur d’aquests nuclis. Cal recordar que existeixen instruments jurídics i urbanístics per ordenar i regular el creixement en barris com aquests i així, assegurar la qualitat de vida dels seus ciutadans.

Si no garantim un creixement ordenar i sostenible dels nostres barris podem tenim problemes de subministraments, d’accessos, vialitat i d’equipaments públics en un futur pròxim. Cal recordar que els serveis bàsics de la totalitat d’aquests barris els presta l’Ajuntament de la Seu, i no el de Valls de Valira, com ara aigua i clavegueram.

dilluns, 28 de gener del 2008

QUI ÉS MARIANO RAJOY?


Aquest targetó il.lustra d'una manera molt gràfica qui és i què representa el Sr. Rajoy, el seu equip i les seves propostes. Crec que el PP, durant les últimes setmanes, ha fet tants passos enrere dintre del seu propi partit que dubto molt que ho puguin reconduir d'aquí al març. La cara amable de tot plegat, si és que n'hi ha alguna, és el fet que si el PP no guanya les properes eleccions, segurament que veurem una profunda renovació de la seva direcció i de a seva estratègia. Espero doncs, que sigui així i poguem superar d'una vegada per totes aquesta visió de l'Estat excessivament conservadora, antiquada i poc tolerant.

dimarts, 22 de gener del 2008

LES BORSES DE TOT EL MON S'ENFONSEN EN UN DILLUNS NEGRE

Esperem que aquestes pèrdues de les principals borses de tot el món no siguin el primer símptoma d'una nova crisis financera mundial. Aquí, l'IBEX-35 ha registrat la pitjor dada dels últims 20 anys amb un tancament de la sessió del 7,5% negatiu. A més a més, durant el 2008 portem una baixada del 18%.

Esperem que aquestes baixades només siguin ajustos derivats de la por dels inversors a una recessió als EUA i que es recuperin en les properes setmanes.

Notícies relacionades:

3Cat24.cat

L'Avui

LesFinances.info

20 Minutos

dijous, 17 de gener del 2008

LA PLURALITAT DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ...


El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha elaborat el primer informe sobre el pluralisme territorial en els informatius de les televisions. L’estudi fa un seguiment de l’àmbit geogràfic associat a cada notícia per tal d’analitzar la presència mediàtica que tenen els diferents municipis i comarques.

La veritat és que els resultats son força decebedors i penosos per a les comarques que no són capital de província ja que, l’atenció que hi dediquen els mitjans, està molt per sota de la importància de la seva població. Entre els més perjudicats, per aquest excés de centralisme, es troba la comarca de l’Alt Urgell, la qual ocupa el penúltim lloc de l’atenció dels mitjans de comunicació entre totes les comarques de Catalunya.

Mentre que l’Alt Urgell representa un 0,3% del total de la població de Catalunya, el percentatge de notícies que es refereixen a aquesta comarca es troba per sota del 0,1%.

Aquest desequil.libri informatiu del territori ens demostra, una vegada més, que encara estem força lluny d’aconseguir una societat plural i solidària, que asseguri les mateixes possibilitats a tothom, independentment del lloc de residència. Crec que, les persones que no vivim a la capital, hem de fer pedagogia de les mancances i necessitats de la nostra zona per tal de posar de relleu els perjudicis i inconvenients de no viure a l’àrea metropolitana.



dimarts, 15 de gener del 2008

AVUI, A LES 21.30 H., ENTREVISTA A JOAN GANYET A ANDORRA TV

A partir de les 21.30 hores del vespre podreu veure una entrevista a l'exalcalde de la Seu, el Sr. Joan Ganyet, durant el programa Interiors d'Andorra TV. L'entrevista, a càrrec del Sr. Rossell, repassarà la trajectòria d'una de les personalitats més rellevants de la història de la nostra ciutat. Alcalde de la Seu durant 24 anys, vicepresident de la Federació de Municipis, diputat del Parlament o sendador son alguns dels càrrecs que ha ocupat l'actual Director General d'Arquitectura i Paisatge de la Generalitat de Catalunya. Estic convençut que serà una entrevista d'allò més interessant.

ÀNGEL RUBIO, NOU SÍNDIC DE GREUGES

Ahir, durant el Plenari extraordinari de l’Ajuntament, es va nomenar el nou Síndic de Greuges de la Seu, el Sr. Àngel Rubio. Moments abans del nomenament va deixar el càrrec el seu predecessor, el Sr. Joan Massa, el qual va fer un balanç molt interessant de l’activitat que ha desenvolupat com a defensor del poble i va presentar algunes reflexions per tal de potenciar aquesta figura en un futur.

Cal destacar que en l’elecció dels dos Síndics hi ha hagut unanimitat i consens per part de tot el consistori. També voldria fer referència a la gran tasca desenvolupada per en Joan Massa, el qual ha iniciat el funcionament de la figura del defensor del poble amb un rigor i discreció destacables.

Des d’aquestes línies espero i desitjo que el nou Síndic, el Sr. Àngel Rubio, tingui molta sort i recolzament en aquesta nova etapa de la seva vida. Jo, com a ciutadà, només em puc oferir per a brindar-li el meu suport i la meva ajuda en tot el què calgui.


divendres, 11 de gener del 2008

QUAN S’ESCAPA EL TREN DE LES OPORTUNITATS...


Entre avui i demà dissabte sortirà un comunicat de premsa del nostre grup als mitjans de comunicació explicant en quina situació es troba el procés per a construir una nova piscina coberta a la Seu i, sobretot, el seu finançament.

A través de la Junta de Govern Local d’aquest dilluns de l’Ajuntament l’equip de govern va acordar renunciar de manera oficial a la subvenció de més de 700.000 € atorgada pel Consell Català de l’Esport per a la construcció d’una piscina coberta a la nostra ciutat. Aquest acord de renúncia s’ha tingut que dur a terme perquè ha caducat el termini per a la seva execució i això representa la impossibilitat de tirar endavant el projecte i rebre la subvenció atorgada al febrer del 2006 dintre el PIEC 2004-2007.

L’equip de govern perdrà la subvenció de la Generalitat per a construir la piscina coberta per no tenir apunt els terrenys i s’haurà de presentar una altra vegada a la nova convocatòria que sortirà durant el 2008 sense garanties d’aconseguir el finançament necessari.

Cal recordar que al 2006 l’ajuntament també va rebre una subvenció de 150.000 € de la Diputació de Lleida per a fer la piscina i, al final els varen gastar en altres obres. Per tant, amb dos anys hem passat de tenir quasi 900.000 € per a iniciar la construcció d’aquesta piscina tan anhelada a no tenir garantit ni 1 € del seu finançament.

No sé quines seran les explicacions de l’equip de govern en relació a aquest tema però, el què està molt clar és que hem perdut un tren que a mi, personalment, em dol de manera especial.

dijous, 10 de gener del 2008

S'HA SUSPÈS EL PLA ESPECIAL DEL CENTRE HISTÒRIC

Avui surt una notícia durant l’informatiu de Pirineus TV on tots els grups de l’Ajuntament comenten el seu posicionament sobre un tema força important per a la ciutat. Es tracta de la suspensió del Pla Especial del Centre Històric en el darrer plenari de l’any. Crec que val la pena comentar alguns aspectes sobre com ha evolucionat aquest tema durant els darrers mesos.

El nostre grup ja va votar en contra quan es va fer l’aprovació inicial al·legant deficiències importants en la proposta presentada per l’equip de govern. Vàrem veure que l'estudi no contemplava el model urbanísitc més adequat pel barri antic i, a més a més, hi mancaven una sèrie de projectes complementaris obligatoris segons la normativa de plans especials.

Finalment, s’ha imposat el sentit comú, i s’ha acordat, entre tots els grups, després de molt insistir, suspendre l’acord que es va prendre a l’octubre del 2007. S’ha suspès l’acord i es tornarà iniciar el projecte per a fer un nou Pla Especial que garanteixi la qualitat urbanística d’una zona tan sensible com el centre històric.

dimarts, 8 de gener del 2008

EXTERNALITZACIÓ DE LA NETEJA VIÀRIA


L’equip de govern, a través de l’últim plenari del passat mes de desembre, va realitzar el pas previ per a poder externalitzar el servei de la neteja viària a través d’una modificació dels estatuts de la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet.

El nostre grup hi està en contra ja que la decisió suposaria un augment del cost econòmic anual per part de l’Ajuntament. També una pèrdua de control d’un servei bàsic i molt important com la neteja dels carrers ja que passarà a dependre d’una empresa externa. Pel què fa als treballadors de la neteja, aquests deixaran de treballar per l’Administració i passaran a l’empresa privada perdent la seva condició de funcionaris.


El fet de no invertir més diners en recursos materials ni humans durant els últims anys ens ha portat a una situació crítica en la neteja de la via pública. Durant molts anys aquest mateix servei de neteja ha estat un exemple en la neteja de la nostra ciutat reconeguda per la gent de la Seu i per als visitants que ens venien a veure.


Crec que l’ajuntament ha d'oferir serveis públics de qualitat i no privatitzar-los a través d’empreses privades que només responen a interessos econòmics. Aquesta actuació que prepara l’equip de govern és fruit de la seva mala gestió durant els darrers anys en un tema tan sensible com la neteja dels nostres espais públics. Per contra es dona a entendre que és un problema de productivitat de les perosones que formen part de la brigada de neteja.


La Seu té, a dia d’avui, els mateixos carrers i treballadors que fa sis anys, i per contra, uns resultats que no satisfan a ningú. A més a més, la nostra ciutat i el seu Ajuntament tenen les dimensions idònies per a poder gestionar directament i, d’una manera eficient, aquest servei.

dijous, 27 de desembre del 2007

dijous, 20 de desembre del 2007

NO CREUS QUE LA COMUNICACIÓ POLÍTICA LOCAL HAURIA DE CANVIAR?

Avui al matí s’ha celebrat l’últim plenari de l’any al Consell Comarcal. Amb més de trenta punts a l’ordre del dia ha estat una sessió llarga però amb temes força interessants.

La veritat és que la meva percepció, al acabar el plenari, independentment de la llarga llista de punts i temes abordats, ha estat d’una certa decepció pel poc interès que mostra l’equip de govern en obrir espais de debat i de negociació sobre les accions de govern.

Més enllà de les diferències de criteri crec que govern i oposició tenen el deure i la obligació de mantenir una comunicació constant i regular de les accions que es decideixen des del Consell per tal de buscar el màxim consens i la màxima participació de tots plegats. Crec que tenim la responsabilitat d’anar més enllà en les relacions entre els diferents grups, tan govern com oposició, per tal que l’acció de govern tingui més recolzament social.

Per la nostra part, ja hem comunicat en reiterades ocasions als plenaris i a les diferents comissions que exercirem la nostra responsabilitat política amb constància, fermesa i, sobretot d’una manera constructiva i positiva. Esperem doncs, rebre el mateix tracte per part del seu president amb un canvi d’actitud que ens impliqui i ens beneficiï a tots plegats.

Crec, amb tota sinceritat, que basar el nostre sistema polític local amb ressentiments passats i recels només ens portarà a no tenir un projecte de ciutat ambiciós i prou consolidat. I, també a no poder-lo defensar davant de tercers amb prou força. De moment, tinc els meus dubtes que, entre tots plegats, estiguem anant pel bon camí.

dimecres, 19 de desembre del 2007

VISITA DEL PRESIDENT A LA SEU DEL PSC

El passat divendres 14 de desembre vàrem rebre la visita del President Montilla a la Seu d'Urgell. Després de vàries trobades protocolàries amb diferents representants de les institucions de la comarca es va reunir amb els militants i simpatitzants del PSC a l'Alt Urgell. El President ens va explicar en primera persona les accions previstes pel Govern de la Generalitat al conjunt de Catalunya i especificament pel Pirineu. Va ser una trobada molt profitosa i una bona oportunitat per a exposar les problemàtiques i les necessitats de la gent del Pirineu.

RECEPCIÓ DEL PRESIDENT A L'AJUNTAMENT DE LA SEU



Moment en què el President va arribar a l'Ajuntament on l'esperava l'alcalde i els regidors.

dijous, 29 de novembre del 2007

FELICITATS PER A LA REVISTA VIURE ALS PIRINEUS

Cal felicitar a la revista Viure als Pirineus i, com no pot ser d’altra manera, a tot el seu equip de treball ja que, en l’últim baròmetre de mitjans de comunicació de Catalunya ha obtingut uns resultats molt positius. Prop del 50% de la gent de l’Alt Urgell reconeix que segueix l’actualitat del territori a través de la revista. A més a més, es destaca que és la publicació mensual més llegida de la comarca.

Si aquest aspecte hi afegim la gran aposta que s’ha fet des de la direcció de la revista per a la creació de la nova pàgina web (entrar a Viure als Pirineus), de ben segur que les previsions de futur seran immillorables.

Si voleu podeu consultar l'informe públic en pdf publicat per la Fundacc on es mostren els resultats (veure pàgina 169 del document).

Ànims de tot cor amb la revista i la pàgina web!

COMISSIÓ DE TREBALL DE SERVEIS AL TERRITORI

Seguint amb el pla de participació ciutadana que vàrem iniciar fa alguns mesos, durant aquesta setmana li hem donat continuïtat amb la convocatòria de vàries reunions sectorials per a presentar i recollir propostes. Avui dijous 29 de novembre a les 20:30 hores, al local del PSC-Progrés de la plaça del Carme, parlarem sobre l'àrea de Serveis al Territori amb l’ordre del dia següent:

Cinyell verd
Mini deixalleria
Externalització de la neteja viària
Acessos a Castellciutat
Infraestructures i equipaments dels barris del Poble Sec, de Sant Antoni i del Serrat de la Capella.
Pla de millora Urbana del poble de Castellciutat
Pla Especial del Centre Històric
Torn obert de paraules

divendres, 16 de novembre del 2007

I TU, QUÈ VOLS PER A CASA TEVA?


Acabo de llegir, a través de la pàgina web de RadioSeu (veure notícia) que, mitjançant un comunicat, l’associació de veïns del poble de Castellciutat demanen algunes mesures per tal de millorar la circulació de vehicles del poble. M’agrada veure com els veïns s’organitzen i defensen els seus interessos i reivindicacions d’una manera conjunta i consensuada. Aquesta fórmula formal d’agrupar-se els hi dona credibilitat i legitimitat per parlar en nom de tot el poble en els diferents temes que els afecten. D’altra banda, crec que qualsevol decisió que es prengui sense haver estat consensuada amb l’associació perd, inevitablement, la seva raó de ser. El poble que evoluciona amb comunió i diàleg intensiu amb els seus habitants esdevé més cohesionat i integrador.

Sempre he pensat que qualsevol societat, per avançar i modernitzar-se, necessita la implicació i participació dels seus ciutadans a través de múltiples i variats canals de comunicació. La societat civil ha de conèixer, opinar, participar i decidir sobre els temes que ens afecten a cadascun de nosaltres. Segurament que, si entre uns i altres ho féssim així, no hi hauria aquest desencís i fatiga col·lectiva cap als interessos comuns, com es dóna en el cas de les institucions que ens representen.

A la Seu crec que anem per bon camí ja que, a part del Poble de Castellciutat, altres barris, com el de St. Antoni, el Poble Seu, el Serrat de la Capella, el Carrer Canonges, Sta. Magdalena i altres zones de la ciutat ja s’han constituït com a associació de veïns o estan en procés per fer-ho. Estic content doncs, al meu entendre, aquest és un clar símptoma d’interès per a participar dels interessos col·lectius. És d’admirar que, tot i les dificultats per a poder compaginar la vida personal i professional, a més a més, aquestes persones encara facin l’esforç de reservar un espai de temps per a fer reunions i activitats amb els seus veïns.

Tot i això, per tal que aquestes iniciatives populars tinguin èxit cal que els veïns defineixin i formalitzin el tipus de relació que volen tenir amb tercers, com pot ser amb les seves institucions públiques. Sinó es fa un sobreesforç per tal de clarificar quines son les necessitats i reivindicacions i com es materialitzaran, definint com i quan, s’arriba a un punt mort que no ens porta enlloc.

L’essència de la democràcia, per moltes vegades que s’hagi repetit, es basa en la participació de tots i cadascun de nosaltres en les qüestions comunes d’una manera lliure i responsable. De totes maneres, a part de ser un dret, jo soc dels que defenso que també hauria de ser un deure cívic el participar per millorar, d’una manera o d’una altra, la societat on vivim. Si tots plegats ho féssim així, segurament que abandonaríem aquest excés de conformisme i de resignació en el qual moltes persones s’estan instal·lant actualment.

dimecres, 14 de novembre del 2007

INAUGURACIÓ D'EXPOSICIÓ DE FOTOGRAFIA


Avui dijous a les 8 del vespre es celebrarà una inauguració d'una exposició que estic convençut que serà molt interessant i que gaudirà d'una crítica excel.lent. Es tracta de l'exposició de fotografia "ANÒNIMS. AUTORS INESPERATS" de l'autor Raimon Cartró. La inauguració es farà a la Delegació del Pirineu del Col.legi d'Arquitectes que es troba situada al Passeig Joan Brudieu nº20.

Per altra banda, també m'agradaria destacar, pel seu gran valor històric i la seva trascendència, l'exposició dels aiguats del 82 que ja es pot veure al Centre Cívic el Passeig fins el 18 de novembre. Aquesta exposició, creada el 2002 pel Consell Comarcal, s'enmarca en els actes de conmemoració dels 25 anys de les riuades. Crec, sense cap mena de dubte, que és una cita que els ciutadans de la Seu no ens podem perdre per tal de recordar uns fets que, desgraciadament, varen marcar un punt d'inflexió a la nostra ciutat.



Aquí teniu les imatges de l'enfrontament dialèctic durant la cloenda de la cimera Iberoamericana celebrada a Xile amb el President Hugo Chávez

dimarts, 13 de novembre del 2007

DEMÀ, "LA LLEI SECA" ARRIBA A LA SEU!


M’acabo d’assabentar que demà estarem tot el dia sense aigua. El motiu de les restriccions és la connexió de la xarxa d’aigua al nou dipòsit que s’acaba de construir just a sobre del barri del Poble Sec. No cal dir que es tracta d’una obra del tot necessària per donar servei a tots els veïns ja que els antics dipòsits eren insuficients i ja tenien alguns anys.

De totes maneres, no entenc com no es realitza aquesta obra de nit, tal i com s’ha fet altres vegades amb obres que afecten serveis bàsics. Quan es prenen decisions així, cal tenir en compte les conseqüències i perjudicis que poden causar a empreses i ciutadans. L’hospital, els bars i restaurants, les escoles, els centre públics, la neteja, etc. Algú s’ha preguntat quin serà el perjudici econòmic i/o personal que suposarà aquesta decisió per a tots aquests serveis?

Per altra banda, la informació sobre el tall ha estat totalment deficient i amb poca anel·lació. No es pot avisar amb menys de 48 hores ja que no hi ha temps per buscar alternatives de subministrament pels afectats.

S’ha de planificar millor aquest tipus d’actuacions i millorar els canals de comunicació cap als ciutadans per tal d’evitar confusió i neguit.

dissabte, 3 de novembre del 2007

EL DILLUNS, PLENARI DE L'AJUNTAMENT



El dilluns es celebrarà un altre plenari, a les 20 hores del vespre, a la sala d'actes de l'Ajuntament.
A part dels punts proposats pel govern, el nostre grup farà dues propostes d’acord a totes les forces del consistori. Per una banda, demanarem que es torni a incloure la rotonda d’accés al poble de Castellciutat des de la N-260 que ha estat suprimida del projecte inicial. Segons el nostre grup aquesta rotonda és del tot necessària per garantir la seguretat dels veïns del poble. Per altra banda, també es proposarà que el Carrer dels Canonges torni a acollir parades durant la Fira de St. Ermengol, tal i com s’havia fet durant molts anys.

FIRA D'OLIANA


El dijous es va celebrar la Fira de Tots Sants d'Oliana que acull ramaders i agricultors. A la foto es pot veure a Jordi Mas, Fermí Tordecillas, Quim Llena i Ton Vilaginés (d'esquerra a dreta) durant la inauguració.

dilluns, 29 d’octubre del 2007

SOLUCIÓ AL TÚNEL DE VIELLA

Tot i que encara no s'ha rebut la notificació oficial per part del Ministeri de Foment, extraoficialment ja se sap que el túnel de Viella tindrà tres carrils.

D'aquesta manera es posa punt i final a la "minicrisis" que es va originar arrel de la supressió d'un dels tres carrils que contemplava el projecte inicial.

Al meu entendre se li ha donat un ressò mediàtic excessiu que ha derivat en una sensació de falta de coordinació entre les diferents administracions públiques. Potser s'havia d'haver seguit els mateixos passos de coordinació i comunicació abans de prendre la decisió de suprimir el tercer carril, tal i com s'ha acabat fent durant les últimes setmanes.

Crec que el Ministeri no va actuar del tot anulant el tercer carril sense consensuar-ho amb la Generalitat o la Diputació. De totes maneres també s'ha de destacar la predisposició i celeritat que totes les parts hi han posat per trobar la millor solució al conflicte.

Estic segur que amb altres equips de govern al capdavant d'aquest problema no hi hauria hagut la meteixa coordinació i entesa i, per tant, no hauríem aconseguit solucionar-ho tan fàcilment.

dijous, 25 d’octubre del 2007

ESTRIDÈNCIES PROVINCIALS


Sembla ser que s’ha destapat la caixa dels trons i comencem a veure un reguitzell de notícies sobre salaris i dietes milionàries a la Diputació de Lleida a l’etapa de l’expresident Isidre Gavín. Cada setmana som coneixedors d’alguna o altra estridència o escàndol de la gestió de l’antic equip de govern el qual ha estat víctima de la seva pròpia mala gestió, fent un ús desproporcionat i vergonyós de les seves compensacions econòmiques, a través dels salaris o de les dietes.

Resulta certament lamentable veure com es fa una utilització tan poc rigorosa i barruera dels diners públics, per després escoltar-se que no hi ha recursos econòmics per invertir al territori. Veient les grans mancances que tenim a la nostra província en infraestructures i en equipaments, agreujat per la gran extensió de terreny i per les seves característiques orogràfiques, només ens faltava tenir un govern provincial que actuï amb aquests excessos del tot innecessaris.

El poder polític que s’exerceix des del govern s’ha de saber administrar amb responsabilitat, coherència i austeritat per tal que els ciutadans obtinguin els màxims beneficis de l’actuació i gestió de les seves institucions i, al mateix temps, s’hi sentin degudament representats.

Amb la formació del nou equip de govern de la Diputació pels propers quatre anys s’enceta una nova etapa. Una legislatura amb noves persones, amb nous projectes i amb un nou estil d’entendre la gestió pública. Treballant, com no pot ser d’altra manera, per millorar la qualitat de vida de les persones que viuen a tot el territori. Caldrà treballar de valent per tal de recuperar la pèrdua galopant de credibilitat de la institució i engegar projectes ambiciosos i il·lusionadors que ens permetin mirar el futur amb optimisme.

dimarts, 23 d’octubre del 2007

COMENÇA EL SALÓ INTERNACIONAL D'EQUIPAMENTS I SERVEIS MUNICIPALS DE LLEIDA

Avui dimarts s'inicia una nova edició de Municipàlia a la Fira de Lleida (del 23 al 26 d'octubre). Aquest gran aparador dels serveis municipals combina la presència de múltiples empreses del sector amb la programació de diverses conferències i taules de treball de diferents temàtiques (veure programa d'activitats).

Personalment recomano la següent taula de treball:

Certificació ISO 9001:2000 a les administracions locals (divendres 26 al matí)

Organitza: ACM, AENOR i GOVAQ

Lloc: SALÓ VEYRAT

10.00 Recepció d'assistents i lliurament de la documentació
10.15 Obertura de l'acte
10.30 QUÈ ÉS LA ISO 9001:2000
11.00 IMPLANTACIÓ DE SISTEMES DE QUALITAT A LES ADMINISTRACIONS LOCALS. CAS PRÀCTIC
11.30 Pausa - cafè
12.00 LA CERTIFICACIÓ ISO 9001:2000 A LES ADMINISTRACIONS LOCALS
12.30 Col·loqui
13.00 Cloenda

divendres, 19 d’octubre del 2007

PLENARI DEL CONSELL COMARCAL DE L’ALT URGELL


El passat 11 d’octubre es va celebrar plenari al Consell Comarcal de l’Alt Urgell. Dels diversos temes de l’ordre del dia que es varen tractar crec que seria bo destacar alguns aspectes importants per la comarca, així com el posicionament i argumentació del nostre grup durant la sessió plenària.

A continuació aniré assenyalant alguns dels punts més importants que es varen sotmetre a votació:

Ens sembla una iniciativa molt bona per part dels governs de l’Estat i de la Generalitat de crear aquesta Xarxa d’Oficines Integrades amb l’objectiu d’oferir un model integrat d’atenció al ciutadà facilitant d’una manera notable la relacions ciutadà-administracions i evitaran haver-se de desplaçar.

Aprovació del compte general de l’exercici 2006, si s’escau:

Serem coherents amb el vot contrari del pressupost inicial del 2006. Llavors ja varem dir:

· Inversions repetides diferents anys que no s’executen.

· Dubtes sobre la viabilitat i la gestió de la planta fotovoltaica i de la biomassa.

· Comentava la necessitat d’augmentar la presència dels SAT als Ajuntaments.

· La incoherència de contractar 2 assessors en una institució de les dimensions i característiques del Consell.

· També ens oposàvem a la despesa exagerada dels consellers que formen el govern.

Per altra banda, després de més de vint mesos des de l’aprovació del pressupost inicial també creiem que cal fer noves aportacions:
El resultat pressupostari del 2006 ha estat de 272.000 € que valorem com a positiu. Per altra banda, si mirem el resultat acumulat (romanent de tresoreria) suma un total de 628.849 €. Tancar l’exercici amb positiu és bo però creiem que no ho és acumular molt romanent de tresoreria ja que es desaprofiten recursos econòmics disponibles que podrien servir per a noves accions.

Pressupost inicial: 8.975.000 € i el pressupost final: 10.752.000 € ( augmentant el 20 % respecte a la previsió inicial). Per altra banda, d’aquest 10.752.000 € només n’executen el 70 %. Per tant, hi ha més de 3.000.000 € que no s’ha executat i que no sabem si al final es faran.

La major part d’aquests 3.000.000 € no executats venen del capítol d’inversions:

· Despesa en inversions executada ha estat: 1.528.000 €.
· Despesa en inversions no executada: 2.812.000 €
· No hem executat 65 % dels diners de les inversions.

No hi ha endeutament. Està més que estudiat, que és bo que les administracions s’endeutin per tal d’incentivar l’economia de la zona. Sempre en funció de les dimensions i el pressupost del consell.

Tampoc entenem com és que fa tants anys que pressupostem fer el nou edifici del Consell (pressupostat també al 2007) i no es tira endavant.

Conveni amb l’ajuntament de la Seu per a la fibra òptica:

L’Ajuntament de la Seu té un projecte per a la canalització de la fibra òptica. Aquest projecte contempla la connexió de diversos edificis públics, entre els quals es troba inclòs el CCAU, i amb la subvenció per part de territorios digitales.

No entenem com el CCAU, es gasta més de 30.000 € en una obra que creiem que l’hauria de finançar l’Ajuntament de La Seu (igual que fa amb els edificis propietat de la Generalitat i els de l’Estat). A més a més, si tenim en compte els problemes a nivell d’infraestructura tecnològica a la comarca, segur que aquests 30.000 € haurien estat millor invertits en municipis que a dia d’avui tenen molts problemes per accedir a les noves tecnologies de la informació i la comunicació.

Aprovació de protocol d’actuació en matèria d’atenció a la infància, adolescència i joves de risc:

Creiem que aquest protocol dona un pas més des de la creació de la Comissió Tècnica per a l’atenció dels menors en risc al 2001. Amb l’objectiu de coordinar les diferents institucions (ajuntament de la Seu, CCAU, hospital de la Seu, Institut català de la Salut, Mossos d’esquadra i Generalitat) en els casos de sospita o certesa d’abusos o maltractaments a menors. El protocol contempla la creació d’una comissió de seguiment i execució del protocol que permeti avaluar l’eficàcia i adaptar-lo a les necessitats reals.

Nosaltres creiem que s’ha de donar prioritat a la creació d’aquesta comissió de seguiment per tal de liderar i supervisar el protocol i evitar que es converteixi, com passa moltes vegades, en una pura declaració d’intencions.

Torn de precs i preguntes:

Creiem que seria interessant, coincidint amb el final de la subvencions de territorios digitales, que es faci una sessió informativa per fer balanç i explicar tota la feina que s’ha realitzat en relació a les noves tecnologies de la informació i la comunicació a la comarca.

dimecres, 3 d’octubre del 2007

PER A UN NOU IMPULS DEL SOCIALISME CATALÀ


Si voleu us podeu descarregar el document de debat i reflexió de cara a l'XIè. Congrés del PSC a l'adreça: http://es.geocities.com/onzecongres/Doc_CAT.pdf

L'EQUIP DE REGIDORS DEL PSC-PROGRÉS A L'AJUNTAMENT


D'esquerra a dreta: Joan Travé, Amàlia Sanz, Jordi Mas, jo mateix, Conxita Rabassa i Santi Mallol.

El PSC Progrés s’oposa a l’ampliació del cementiri municipal i censura la gestió de l’Ajuntament


El grup del PSC-Progrés ha convocat una roda de premsa per tal de manifestar la seva oposició frontal a l’ampliació del cementiri municipal que va anunciar l’equip de govern. D’aquesta manera es trenca el consens de tots els grups polítics de l’any 2002 del Pla General d’Ordenació Urbana, quan es va acordar una nova ubicació per a la construcció d’un nou cementiri i no ampliar l’existent. Progrés també denúncia la pèssima gestió de l’Ajuntament dels últims 4 anys, el qual ha estat incapaç d’adquirir els terrenys del nou cementiri.

L’Ajuntament, sense consultar-ho a cap grup polític, aprovava per sorpresa a la Junta de Govern local del passat dilluns 24 de setembre la contractació d’un projecte a un arquitecte per ampliar l’actual cementiri amb 200 nínxols més, al terreny de l’aparcament situat entre l’actual cementiri i la comissaria dels Mossos d’esquadra. El PSC Progrés vota en contra al·legant que s’ha realitzat una gestió deficient, poc responsable i negligent per part de l’Ajuntament i que trenca el consens de tots els grups de l’any 2002 del Pla General d’Ordenació.

Per altra banda, durant els últims 4 anys, l’Ajuntament ha estat pressupostant la compra dels terrenys i la construcció dels edificis per al nou cementiri.

Ara farà un any, l’Ajuntament va anunciar que ja havia arribat a un acord amb els propietaris i que ocuparia els terrenys immediatament i començaria les obres a la primavera del 2007.

Relació temporal de les actuacions i compromisos municipals per a la construcció d’un nou cementiri:

Any 2002 :

- Aprovació del nou Pla General d’Ordenació Urbana. El Pla preveu destinar uns terrenys a la carretera de Cerc com equipament funerari.
- Tots els grups polítics van estar d’acord a ubicar el nou cementiri a la carretera de Cerc, al terrenys coneguts com la “Torre del Cap”.

Any 2004 :

- L’Ajuntament preveu en el pressupost una quantitat de 144.000 € per a l’adquisició dels terrenys (que no gasta).

Any 2005 :

- L’Ajuntament preveu en el pressupost la quantitat de 96.000 € , que s’afegeix als 144.000 € previstos l’any anterior, per a l’adquisició dels terrenys (que no gasta).

Any 2006 :

- L’Ajuntament preveu en el pressupost la quantitat de 55.990 € per a l’adquisició dels terrenys, que se suma a les previstes en anys anteriors. Total 295.990 € per adquirir els terrenys. (que no gasta).
- L’Ajuntament preveu en el pressupost la quantitat de 667.000 € per a la construcció del nou cementiri.
- L’Ajuntament contracta a la Sra. Anna Rovira, arquitecte guanyadora del concurs, la redacció del projecte.

- El grup del PSC-Progrés adverteix en el plenari del mes de setembre que només queden 50 nínxols al cementiri, i que cal actuar amb més eficàcia i celeritat en la gestió del nou cementiri.

- L’Ajuntament afirma mitjançant un comunicat oficial del 3/10/06 que ja ha arribat a un acord amb els propietaris dels terrenys i que ocuparà els terrenys abans d’acabar el mes d’octubre i iniciaran les obres del nou cementiri en el segon trimestre de l’any vinent.

Any 2007 :

- L’Ajuntament torna a pressupostar la quantitat de 667.000 € per a la construcció del nou cementiri (que no gasta).

- L’Ajuntament aprova, a través de la Junta de Govern local del passat dilluns 24 de setembre, la contractació d’un projecte a un arquitecte per ampliar l’actual cementiri amb 200 nínxols més al terreny de l’aparcament situat entre l’actual cementiri i la comissaria dels Mossos d’esquadra.




No a la zona blava de la Seu !


El PSC-Progrés proposa la realització d’un estudi per analitzar la necessitat de la nova zona blava

El grup del PSC-Progrés presentarà una moció al ple de l’Ajuntament amb l’objectiu de replantejar l’ampliació de la zona d’aparcament de pagaments que va realitzar el govern de CiU i ERC tot just després de les eleccions. La proposta recull la necessitat d’encarregar un estudi que determini en quins carrers de la Seu estan justificades les zones de pagament i en quines condicions. Progrés critica que s’ha fet una ampliació arbitrària, i en molts carrers, del tot innecessària, amb l’únic objectiu de recaptar més diners.

Fa més de tres mesos que va començar a funcionar la instal·lació i gestió de l’aparcament de pagament (zona blava) aprovat per CiU I ERC i amb l’oposició del grup del PSC-Progrés. Aquest contracte recollia l’ampliació de les zones d’aparcament de pagament en diferents carrers de La Seu, com ara, els carrers :Llorenç Tomàs i Costa, Mare Janer, Bisbe Benlloch, Av. de Pau Claris o c/.Tres Ponts, entre altres.

Des del grup de Progrés es critica que no s’elaborés cap estudi tècnic que avalés i justifiqués la necessitat de l’ampliació de les zones de pagament. Després de més de 3 mesos d’experiència de l’actual concessió, en la major part dels carrers de zona de pagament, no hi ha usuaris que utilitzin el servei en la franja horària de pagament.

Per altra banda, el plec de clàusules tècniques que varen firmar l’Ajuntament i l’empresa contempla que la Junta de Govern Local podrà ampliar o reduir l’abast de la concessió sense necessitat de modificació de les condicions d’adjudicació sempre que sigui per raons justificades i es mantingui l’equilibri econòmic.

Segons paraules del cap del PSC-Progrés, el Sr. Jordi Mas, “cal encarregar l’elaboració d’un estudi tècnic que justifiqui quins són els carrers que cal que tinguin zones d’aparcament de pagament, així com les bonificacions pels veïns afectats”.

A través del Ple Municipal del proper dilluns es proposarà que es realitzi aquest estudi i que es renegociï el contracte vigent amb l’empresa adjudicatària per tal que s’adaptin les zones d’aparcament de pagament a les conclusions del mateix. També que l’Ajuntament acordi amb l’empresa adjudicatària una bonificació de tarifes per als veïns dels carrers afectats finalment per l’ampliació.

dilluns, 10 de setembre del 2007

INFRAESTRUCTURES I DEMAGÒGIA


Fa alguns mesos que ens trobem immersos en un intens debat que s’està centrant bàsicament en la responsabilitat política de les incidències en les infraestructures catalanes. Estem veient com cada dia gran part de la programació dels mitjans de comunicació es centra en notícies sobre el creuament d’acusacions entre els diferents grups polítics. Alguns d’ells més interessats del compte en atiar el debat i la polèmica per treure’n víctimes a les files contràries.

Aquests oportunistes s’han apuntat al carro de les crítiques amb un únic objectiu: treure’n el màxim rendiment mediàtic i, de pas, arrencar alguns vots de les persones afectades per les últimes incidències. Malauradament han estat molt poc interessats per proposar solucions als problemes i evitar que es repeteixin situacions similars en el futur. Aquesta demagògia, en un aspecte tan estratègic i complex com son les infraestructures, ens apropa inevitablement a un debat etern, estèril i sense sentit per afrontar aquesta situació amb mínimes garanties d’èxit.

No fa falta ser un expert en la xarxa de Rodalies de trens, de carreteres, d’aeroports, o de la indústria elèctrica per tal d’adonar-se que a Catalunya s’hi havia d’haver invertit abans en la millora de totes les seves infraestructures. La responsabilitat de fer-ho queda força repartida entre els diferents governs de la Generalitat i de l’Estat, els quals en tenien les competències. Els antics governs de CiU a la Generalitat i el del PP a l’estat tenien la obligació de realitzar inversions importants a llarg plaç per tal d’assegurar-se que les infraestructures no es col·lapsessin amb el creixement econòmic i social català.

No obstant això, les reiterades crítiques cap als governs socialistes no s’han fet esperar de boca, sota el meu punt de vista, dels principals responsables de la desinversió a Catalunya. Realitzant lectures simplistes i poc rigoroses de les causes que han provocat les contínues incidències i, el què és més lamentable, sense aportar solucions creïbles.

Per altra banda, la responsabilitat d’arreglar aquest desgavell i posar-hi solucions ràpides i efectives correspon, com no pot ser d’altre manera, als Presidents Zapatero i Montilla. S’han creat comissions bilaterals de seguiment de les obres de l’AVE i també de seguiment de la inversió de l’Estat a Catalunya amb l’objectiu de millorar la coordinació Estat-Generalitat i conèixer de primera mà, tant les necessitats urgents, com les de futur del nostre país.

L’anàlisi de la situació i les decisions que es prenguin a partir d’ara son de vital importància per tal de no hipotecar el futur desenvolupament de Catalunya que té, per altra banda, una necessitat imperiosa de poder competir d’una vegada amb els països punters de la Unió Europea.

Cal doncs, solucionar les emergències sobrevingudes de la millor manera possible i paral·lelament això, elaborar una planificació realista i ambiciosa de les infraestructures que es mereix el nostre país i els seus ciutadans.

diumenge, 2 de setembre del 2007

Inauguració del poble de Tiurana


Avui diumenge hem assistit a la inauguració del poble de Tiurana per part del President Montilla i el Conseller Llena. Ha sigut un acte senzill i carregat de simbolisme ja que s'ha hagut de construir el poble una altra vegada de nou. Degut a la construcció de l'embassament l'antic poble de Tiurana va quedar submergit. La veritat és que vàrem quedar sorpresos de lo bonic que ha quedat el poble ja que ha conservat moltes construccions antigues.

divendres, 24 d’agost del 2007

“Transformació Social” i “Afirmació Nacional”

El passat dilluns 20 d’agost es va celebrar l’acte inaugural de la Convenció pel Futur. Aquesta convenció neix amb l’objectiu d’establir un espai de reflexió sobre els nous reptes de la societat catalana. Compartint uns ideals socialistes i d’esquerres s’intenta aprofundir sobre aspectes econòmics, socials, culturals o polítics d’especial rellevància. En són exemple, la cohesió social, l’autogovern, la projecció de Catalunya a l’exterior, la gestió eficaç dels serveis públics, la potenciació de la cultura i els coneixements i un llarg etcètera de temes ben diversos.

Va ser durant l’acte d’obertura d’aquesta convenció que el Sr. Antoni Castells, Conseller d’Economia de la Generalitat, va afirmar que el PSC ha de saber combinar “transformació social” i “afirmació nacional” per poder ser el partit de referència. El Conseller va comentar que els principis del socialisme i el catalanisme han d’anar lligats i degudament complementats per tal que tothom s’hi senti identificat.

Personalment, m’agrada veure com una de les figures polítiques més rellevants de Catalunya reivindica que el partit dels socialistes lideri el canvi social i identitari del futur. En un context integrador, tolerant i participatiu el sentiment d’autoafirmació nacional sorgirà de manera espontània i natural, fruit de les diverses sensibilitats que conviuen a casa nostra. Sempre he pensat que la por i la desconfiança d’uns i altres és el principal escull pel qual una gran part dels catalans mai s’han sentit com a casa. Cal trobar un discurs nacional basat més en les persones i menys en les idees per tal que tothom que visqui a Catalunya se’n senti orgullós. Un discurs que no sigui patrimoni exclusiu de determinats partits polítics ni de col·lectius concrets.

Els moviments migratoris han fet i estan fent que la demografia de Catalunya estigui en transformació constant des de fa molts anys. Cal aprofitar aquesta riquesa cultural i ètnica per redefinir qui som i què pensem. Només en un procés inclusiu i lliure es crearà un ambient de confiança que farà que tothom estimi Catalunya i la seva cultura.

De totes maneres, aquest debat serà del tot estèril si no som capaços de construir una societat més justa, més solidària amb els més desafavorits. Hem de prioritzar la integració i la igualtat del poble per evitar exclusions socials. També cal que Catalunya sigui una potència econòmica per tal que generi prou riquesa i llocs de treball que permetin viure-hi dignament. Si una persona no té les seves necessitats bàsiques cobertes i té dificultats per sobreviure és improbable que es preocupi pel lloc on viu.

Amb la suma de tots construirem una identitat nacional que vertaderament englobi a tothom, una identitat nacional integradora i canviant. Només així totes les persones que viuen a Catalunya se’n sentiran orgulloses i, de pas, evitarem repetir errors del passat.