dimecres, 28 d’abril del 2010

Òscar Ordeig serà el cap de llista de Progrés a les eleccions municipals de 2011

L’assemblea general del grup del PSC-Progrés de La Seu ha escollit Òscar Ordeig, com a cap de llista a les eleccions municipals de l’any vinent. L’elecció s’ha realitzat després que Jordi Mas, cap de llista en les últimes eleccions, comuniqués la decisió de retirar-se de la primera línia política per motius de salut.


Des del grup de Progrés “volem manifestar el nostre suport i reconeixement a la feina que ha realitzat en Jordi Mas Ortega durant els set anys de regidor a l'Ajuntament, i en especial per liderar el projecte de Progrés l’any 2007 que va obtenir la confiança majoritària de la gent de La Seu. Volem remarcar també el seu compromís amb la ciutat de La Seu com a portaveu i regidor, així com per ser un company excepcional”.


PSC-Progrés considera que Òscar Ordeig representa la continuïtat del projecte, “respon a un perfil de candidat jove, ben preparat professionalment i amb experiència en la dinàmica municipal.” El nou candidat és regidor des del 2007 i l’actual portaveu a l’Ajuntament de La Seu i al Consell Comarcal de l'Alt Urgell. Pel que fa a la formació professional és llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, màster en Assessorament Fiscal i Direcció Tributària i doctorat en Administració i Direcció d’Empreses. Actualment és assessor empresarial del Centre Europeu d’Empreses i Innovació, vinculat a la Diputació de Lleida.


Òscar Ordeig es compromet a treballar des d'ara mateix per donar una continuïtat -renovada al projecte de Progrés, fent complir el Pacte d'Austeritat impulsat fa poques setmanes pel nostre grup. Òscar Ordeig assumeix el relleu del Jordi Mas amb il·lusió i responsabilitat, fent una crida a la participació. Es compromet a escoltar totes les associacions i entitats de la ciutat, i tots els ciutadans que vulguin dir-hi la seva, per tal de liderar un projecte ambiciós que doni un nou impuls a la nostra ciutat. Cal saber a on anem i què volem, i més ara en temps de crisi.


Pel primer secretari de la Federació del PSC de les comarques de Lleida i del Pirineu, el conseller Joaquim Llena, "l'Òscar Ordeig és una persona molt ben preparada, molt treballadora, que sap escoltar i que té les idees clares pel futur de La Seu".Llena afegeix que l'Òscar compta amb el ple suport de tota la organització tant a nivell de Pirineu, com de Lleida i també de Barcelona”.

diumenge, 18 d’abril del 2010

Fira de Primavera a La Seu

La 6a edició de la Fira de Primavera de la Seu d'Urgell tindrà lloc durant els dies 17 i 18 d'abril de 2010. La Fira d'enguany oferirà una mostra de vaques de les races Bruna dels Pirineus, Frisona, Xerolesa i Llemosina, i de cavalls de la raça Cavall Pirinenc Català.

Durant els propers dies 17 i 18 d’abril, la Seu d’Urgell acollirà la 6a edició de la Fira dePrimavera, amb què l’Ajuntament de la Ciutat vol potenciar el sector agroalimentari.


La Fira de Primavera serà el paraigües sota el qual enguany es desenvoluparà els Concurs comarcal de la raça Bruna dels Pirineus, organitzat conjuntament per l’Ajuntament i l'Associació de la Raça Bruna de l'Alt Urgell (ARBAU); i el concurs comarcal de la raça frisona, organitzat conjuntament per l'Ajuntament i l'AFAUC (Associació frisona de l'Alt Urgell i la Cerdanya).

La Fira es desenvoluparà a l’aparcament del Dr. Peiró de la Seu d’Urgell, on s’instal.laran les infrastructures necessàries per encabir, d’una banda els animals i d’una altra banda diferents activitats d’animació i estands d’entitats, associacions i empreses relacionades amb el sector.

Durant els dos dies, els visitants podran gaudir de l’exposició de les millors vaques de raça bruna i frisona de les comarques pirinenques.
Cerdanya).

dimecres, 14 d’abril del 2010

L'agroalimentari, un sector estratègic per a l'economia

Article publicat al Periòdic d'Andorra:

Tot i que la situació de crisi econòmica actual i l’evolució dels últims anys, així com les percepcions i les previsions de futur, no són gaire engrescadores, sembla que el context actual va canviant lentament. Conscients de la gravetat de la crisi, amb efectes devastadors en l’ocupació i en el model productiu, hi ha algunes dades estadístiques i determinats sectors de l’economia que estan canviant i que val la pena analitzar. Per exemple, el fet que l’atur, tot i continuar augmentant, el mes de març passat, ho ha fet tres vegades menys que el mateix període de l’any passat. Si el mes de març d’aquest any ha augmentat en 6.751 persones, l’any passat ho va fer en 18.865. També puja el nombre d’afiliats a la Seguretat Social per segon mes consecutiu, en més de 8.000 persones, situant la xifra total de cotitzants per sobre dels 3 milions.

Val a dir que no penso, ni molt menys, que el problema de l’atur sigui menor, sinó tot el contrari. A més, els últims baròmetres d’opinió el situen com a principal aspecte de preocupació dels ciutadans de Catalunya i de la resta de l’Estat. Ara bé, és evident que s’ha produït un canvi de tendència i una desacceleració de la desocupació que ens ha d’esperonar, encara més, a implementar línies d’ajuda als treballadors que perden la feina o que se’ls acaba el subsidi i dotar a les nostres empreses de les infraestructures necessàries per poder sobreviure i créixer durant els propers anys.

S’ha parlat moltíssim sobre la necessitat de trobar un nou model productiu, de reformular el sistema financer, de garantir la sostenibilitat i la responsabilitat social de les empreses, d’impulsar les tecnologies de la informació i la comunicació i un llarg etcètera. Però, de vegades, quan pensem com hauria de ser aquest escenari de futur no posem prou èmfasi en els sectors econòmics de tota la vida i que millor coneixem; sectors, com l’agroalimentari, de gran tradició i que compta amb empreses molt competitives que ens poden ajudar a alleujar l’alta tassa de desocupació actual. Algunes de les multinacionals catalanes més importants són Agroaliment, Nutrexpa i Freixenet, exportadores, entre d’altres, de porc, vi, cava i fruita arreu del món.


No es pot fer un diagnòstic precís de la situació econòmica de casa nostra sense tenir en compte que l’agroalimentari és el primer sector industrial a Catalunya en facturació, amb 18.000 milions d’euros l’any 2008. A més, és el segon sector en nombre de persones ocupades, amb 200.000 llocs de treball i, segons la Unió Europea, el primer clúster agroalimentari d’Europa.


A més, les seves empreses, si es saben posicionar, tenen un futur prometedor ja que la demanda mundial d’aliments augmenta un 15% cada any, la qual cosa genera unes expectatives i un potencial comercial molt més alt que la majoria d’indústries.


No obstant això, “el pastís” no està gaire ben repartit quan veiem els problemes de subsistència que tenen els pagesos i els petits empresaris del sector agrari i alimentari per tirar endavant. El camí no pot ser un altre que apostar per donar suport als agricultors i ajudar a millorar la qualitat de vida del món rural. També a través de la recerca agroalimentària, com l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i de la inversió que permeti augmentar l’eficiència de les explotacions agràries.


Algunes de les mesures endegades pel conseller Llena han estat la millora de l’accés dels agricultors a nous crèdits, la facilitació del relleu generacional de les explotacions, fer arribar el finançament i la modernització de les cooperatives o impulsar l’Observatori de Preus per oferir més transparència a tots els agents. Cal seguir avançant en aquesta línia i realitzant les inversions necessàries per tal de potenciar i modernitzar un sector que, tot i les dificultats actuals, té molt futur.


No es pot perdre de vista que, des del seu naixement durant el Neolític fa prop de 10.000 anys, l’agricultura i la ramaderia són dues de les activitats econòmiques més antigues que existeixen. No tenir en compte la importància que tingut en el passat, la rellevància que té en el present i el protagonisme que tindrà en el futur ens faria perdre posicions en aquesta carrera de fons per sortir de la crisi i ens allunyaria del model de país equilibrat i pròsper que sempre hem defensat.

divendres, 9 d’abril del 2010

GOVERN I PROGRÉS ACORDEN UN PACTE D'AUSTERITAT PELS PROPERS TRES ANYS

L’objectiu del Pacte és haver reduït en un milió d’euros les despeses municipals al final dels tres anys (2010-2012), per ajustar-les als ingressos reals de l’Ajuntament. Govern i Progrés han fet una acte de responsabilitat i han aparcat les diferències per assegurar la viabilitat econòmica de la institució en el futur.

El Govern municipal i el PSC-Progrés han convocat aquesta roda de premsa per tal d’anunciar que les dues parts han arribat a una acord per tal d’afrontar un PACTE D’AUSTERITAT pels propers tres anys que permeti rebaixar la despesa ordinària en un milió d’euros.


El contingut del Pacte elabora un anàlisi de l’evolució dels ingressos i de les despeses de l’Ajuntament dels darrers anys i proposa una reducció gradual de la despesa corrent fins al 2012. Reduint 250.000 € l’any 2010, 350.000 € el 2011 i 400.000 € el 2012.


El 50% de la disminució de la despesa afectarà al capítol 1 de personal, a través de la reducció de les hores extraordinàries i de la reestructuració de la plantilla municipal. La resta, afectarà al capítol 2, on s’hi imputen una part important de la despesa corrent com els lloguers, les activitats culturals, esportives i festives, escoles municipals... i el capítol 4, amb les transferències corrents (subvencions, ingressos a patronats, mancomunitats i altres).


Entre d’altres mesures, es preveu aplicar el 75% del romanent de tresoreria de l’exercici 2009 per substituir, en el mateix import, la previsió d’ingrés per dividends de la Societat HIULS. També es preveu una reducció del 5% de les compensacions per assistències i dels salaris dels regidors i de les assignacions als grups polítics. Es contempla la no externalització del servei de neteja viària.


Des de les dues parts també s’ha acordat la creació d’una comissió de seguiment que es reunirà de forma periòdica per tal de fer el seguiment del compliment dels objectius que fixa el Pacte.


Segons el portaveu del govern municipal, Jesús Fierro, “estem entrant cap a un nou model de gestió, produït per la conjuntura econòmica, que ha fet caure els ingressos corrents per sobre del milió d’euros. L’objectiu es sumar l’esforç de tots els grups, amb responsabilitat i rigor.”.


Segons el portaveu del grup municipal del PSC-Progrés, Òscar Ordeig, “a partir d’aquest Pacte, comença l’hora de la veritat. Caldrà aplicar-lo íntegrament i amb rigor per tal d’assegurar la viabilitat de les finances municipals”.

dijous, 8 d’abril del 2010

Ple del Consell Comarcal de l'Alt Urgell

Dia: Dijous, 8 d'abril de 2010
Hora: 20:00h
Lloc: Sala d'actes del Consell Comarcal de l'Alt Urgell.
Caràcter de la Sessió: Ordinari

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

COMISSIÓ DE GOVERNACIÓ, FINANCES I COOPERACIÓ MUNICIPAL

2. Designació del Sr. Joaquim Pascuet Mollet membre de les Comissions Informatives: ratificació de Decret.
3. Delegació puntual de representant a la Junta Rectora del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida: ratificació de Decret.
4. Pròrroga del Conveni amb l’Ajuntament de la Seu d’Urgell per al servei d'assessorament jurídic als ajuntaments de la comarca i proposta per prorrogar les adhesions dels ajuntaments.
5. Aprovació de les bases per a la contractació d’una operació de tresoreria.

COMISSIÓ DE PROMOCIÓ I SERVEIS AL TERRITORI

6. Conveni amb el Departament de Medi Ambient per a l'Oficina Local d'Habitatge 2010.
7. Conveni amb l'Institut Cartogràfic de Catalunya per a la tramesa d'informació sobre camins.
8. Declaració de BCIL Església de Sant Genís del Querforadat.
9. Declaració de BCIL Església Sant Martí d'Ansovell vell.
10. Declaració de BCIL Església de Sant Martí d'Ansovell.

COMISSIÓ D' ATENCIÓ A LES PERSONES

11. Conveni amb el Departament d'Acció Social i Ciutadania i l'Ajuntament de la Seu d'Urgell per a la gestió de l'Oficina Jove.
12. Conveni amb l’Associació Coordinació Rural de Catalunya per a l’extensió del Servei de Voluntariat Europeu a la comarca.
13. Addenda al Conveni amb el Departament d'Educació per a l'actualització dels recursos econòmics per als serveis d'ensenyament: ratificació de Decret.
14. Pròrroga del Conveni amb l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i l'Associació ASPID per a la inserció laboral de persones amb discapacitats.
15. Moció de Presidència: Consulta sobre la independència.

dimarts, 6 d’abril del 2010

Recta final pel Pacte d'Austeritat municipal

Des del grup municipal del PSC-Progrés i des de l’equip de govern es porten vàries setmanes treballant per tal d’arribar a un acord sobre com reestructurar les finances municipals.

El Pacte d’Austeritat s'hauria de duu a terme en les anualitats del 2010 al 2012 i suposaria, al final dels tres anys, haver aconseguit una reducció d'un milió d’euros en les despeses municipals.


Des del nostre grup valorem positivament les negociacions i el treball que s’està portant a terme amb l’equip de govern municipal per tal d’arribar a un acord o Pacte d’Austeritat. Aquest acord, tindria com a principal objectiu equilibrar les despeses municipals amb els ingressos reals de l'Ajuntament, adaptant les finances municipals a la situació de crisi econòmica.


Cal recordar que, el passat 15 de febrer, es va fer arribar a l’equip de govern una carta on expressava la seva preocupació per l'estat de les finances municipals i es proposava un Pacte d'Austeritat per tal de reduir les despeses estructurals de l'Ajuntament en un milió d’euros i així equilibrar els ingressos reals de l'Ajuntament amb les despeses.


La reducció de les despeses municipals s’hauria de realitzar a través de la disminució dels costos de personal, (capítol 1), i dels costos de funcionament de determinats serveis (Capítol 2) i de les transferències corrents (Capítol 4). El contingut de l’acord detallaria de manera més específica i concreta les partides i els imports a modificar per a cada anualitat.


Progrés ha proposat un dotzena de mesures per tal de facilitar l'equilibri de les finances municipals. Entre altres, la reducció del 10% dels salaris dels regidors i de les assignacions als grups polítics per tal que els regidors siguin els primers en donar exemple de contenció i d’austeritat. També ha proposat que no s'externalitzi el servei de neteja per poder estalviar una quantitat important de diners.


Aquest pacte també hauria de garantir que no s’augmentin els impostos i les taxes municipals per sobre de l’IPC durant els anys que duri l’acord per tal de no penalitzar els ciutadans de La Seu.


També s'espera que la resta de grups municipals del consistori, IC-Verds i PP, es sumin i subscriguin els continguts del Pacte d’Austeritat per tal d’obtenir el màxim de consens en la seva aprovació i desplegament posterior. De fet, valorem molt positivament que l’equip de govern hagi acceptat l’oferta de diàleg per arribar a un bon acord ja que l’actual situació econòmica així ho requereix. A més, hem constatat que tenim un problema estructural d’un milió d’euros i que cal solucionar-lo de manera urgent.

Processó i caramelles de La Seu

D'esquerra a dreta: Santi Mallol, Lluís Sánchez, Conxita Rabassa i Òscar Ordeig. Foto dels quatre regidors de Progrés el divendres Sant just després de la Processó.

Les caramelles al davant de l'Ajuntament.

divendres, 26 de març del 2010

Visita del President Montilla al Pirineu

D'esquerra a dreta: Esteve Maurell (President del Consell Comarcal de la Cerdanya i alcalde d'Isòvol), Òscar Ordeig i el President Montilla.

dimecres, 10 de març del 2010

Recolzament de la Fundació Vicenç Ferrer al Nobel de la Pau

Des del grup municipal de Progrés a l’Ajuntament de la Seu hem proposat donar suport a la candidatura de la Fundació Vicenç Ferrer al Premi Nobel de la Pau 2010 i convidar a tots els ciutadans de La Seu a que s’afegeixin a aquesta iniciativa mitjançant la seva signatura a la pàgina "nobeldelapaz.org".

Cal recordar que a principis de febrer, es va presentar la candidatura de la Fundació Vicenç Ferrer al premi Nobel de la Pau 2010 a Oslo (Noruega) amb l'objectiu que el guardó reconegui la importància d'un projecte de desenvolupament integral a favor de les persones més desafavorides i que ha obtingut resultats molt positius a la zona d’Anantapur (Índia). A més, cal dir que el treball de la Fundació ha abastat diversos camps com; l’educació, la salut o el treball del terra.


Després de la mort de Vicenç Ferrer, al mes de juny del 2009, moltes persones i institucions han demanat que es reconegui el seu treball i el de la seva Fundació a través d’aquest guardó.

Aquesta proposta de Nobel ha estat enviada a Oslo, a través d’una plataforma ciutadana independent, amb el suport de la Fundació i que aquesta proposta haurà de ser avaluada pel Comitè Noruec dels Premis Nobel i resolta a l’octubre d’enguany.


En Vicenç Ferrer i la seva Fundació han estat i són un exemple de treball seriós, d'esforç i dedicació plena a favor dels més desfavorits que cal tenir com a model a seguir. Per aquest motiu, es vol fer arribar el suport a la seva candidatura a la Plataforma ciutadana que impulsa la candidatura i a la Fundació Vicenç Ferrer.


La ciutat de La Seu sempre s’ha caracteritzat per mantenir una estreta col·laboració amb diferents projectes de cooperació i de desenvolupament amb les persones i territoris que més ho necessiten.


La Fundació Vicenç Ferrer és un exemple a seguir ja que s’ha basat en donar eines pel desenvolupament integral i autònom de les persones i els territoris millorar-ne les condicions de vida.

dimecres, 17 de febrer del 2010

Proposta de Pacte d’Austeritat

Des del grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu hem proposat un Pla d’Austeritat a tres anys (2010-2012) per tal de reduir l’excés de despesa actual i adaptar el pressupost municipal a la situació de crisi econòmica.

Des de Progrés es pretén impulsar un acord entre tots els grups municipals per tal que en un termini de tres anys es puguin redreçar les finances municipals, reduint la despesa de forma gradual en els pressupostos del 2010, 2011 i 2012, per tal d’arribar a un estalvi d’entre un milió i 1,2 milions d'euros.

És imprescindible trobar l’equilibri entre els ingressos i les despeses ordinàries. Portem una colla d’anys on la despesa ordinària és més gran que els ingressos ordinaris de l’Ajuntament. En els darrers exercicis, s’han obtingut molts ingressos extraordinaris que s’han destinat a finançar despesa del dia a dia. I, avui, aquesta situació es veu agreujada amb la crisi econòmica.

Si no es canvia la tendència actual, cada vegada serà més difícil mantenir uns mínims de qualitat en serveis bàsics i essencials com netejar els carrers, manteniment d’espais i jardins públics, el servei de llar d’infants... La reducció pressupostària s’hauria de realitzar en les despeses de personal (Capítol 1), les despeses de funcionament de determinats serveis, activitats festives i de propaganda (Capítol 2) i en una simplificació de l’administració municipal actual.

Cal racionalitzar l’estructura i el funcionament de l’administració municipal que, al llarg dels últims anys, ha crescut d’una manera excessiva a través de la creació de societats, consorcis i organismes diversos que suposen un cost difícil d’assumir per un Ajuntament com el de La Seu.

De fet, la gran part de les funcions d’aquestes noves entitats sempre les havia fet el mateix ajuntament a un cost molt menor. No podem esperar a les eleccions del maig de 2011 per prendre les mesures que permetin corregir aquesta situació, com més esperem, més ens costarà de sortir-ne.

dimecres, 10 de febrer del 2010

Ajudes anticrisi?

Us adjunto un resum de la polèmica entorn dels ajuts anticrisi.

El grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu lamenta que, de la bossa d’ajudes anticrisi pel 2009, només se n’han aportat 28.000 € extraordinaris dels 175.000 € anunciats en un principi.


Progrés lamenta que s’han de deixat de gastar més de 60.000 € de la bossa anticrisi per la incapacitat d’aprovar unes bases ajustades a les necessitats de les persones que més ho necessiten. S’ha prioritzat la burocràcia per sobre de la sensibilitat amb les persones que necessitaven aquesta ajuda. Durant el 2009 s’han denegat més de 70 sol·licituds on demanaven, entre d’altres, ajudes pel menjador, un calefactor, ajudes per llibres....


Des del mateix grup municipal es va demanar un certificat de la intervenció municipal de l’Ajuntament per tal de conèixer les dades de la partida pressupostària que contenia la bossa d’ajudes anticrisi (s’adjunta al final). Fonts del grup municipal denuncien que “quan l’alcalde va veure les dades del certificat d’intervenció, el dia abans de lliurar-nos-el, es va afanyar a dir que el programa havia estat un èxit, faltant flagrantment a la veritat”.


Progrés també recorda que, en el moment d’aprovar el pressupost 2009, ja es va denunciar que la major part dels diners de la bossa anticrisi ja existien als anys anteriors i únicament s’ajuntaven tots en una sola partida sense aportar recursos extraordinaris. Tot plegat, només responia a una maniobra de propaganda que s’ha vist confirmada quan ha acabat l’any 2009.


Fonts del grup municipal del PSC-Progrés comenten que “estem acostumats a veure grans titulars sense resoldre realment les necessitats de la gent i, en aquesta ocasió a més s’ha tingut falta de sensibilitat per la situació de moltes famílies de la Seu”.


També es comenta que “primer van dir que es creava una partida de 175.000 €, després diuen que ha estat de 100.000 € i, finalment, només s’han donat 28.000 € extres”.

divendres, 5 de febrer del 2010

Amàlia Sanz deixa de ser regidora de l'Ajuntament

Durant l'últim plenari es van anunciar alguns canvis entre els regidors de Progrés degut a la renúncia de la regidora Amàlia Sanz, que ha d’abandonar la política municipal per motius professionals. L’Amàlia Sanz (47 anys), professora de música i empresària, ocupava la posició número tres de la llista per a les eleccions municipals del 2007 i exercia de regidora de l’Ajuntament des del 2003.


En el seu lloc, entrarà a formar part del consistori com a regidor del PSC-Progrés el Lluís Sánchez i Cortés. En Lluís acumula una experiència de 8 anys com a regidor en dues legislatures anteriors, té 44 anys i és formador viari.




dijous, 4 de febrer del 2010

Augment del 30% del rebut de les escombraries

El grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell es mostra totalment contrari a l’augment del 30% de les taxes de recollida d’escombraries aprovades per la Mancomunitat de l’Urgellet. Per aquest motiu, es presentarà una proposta al plenari de l'Ajuntament del proper dilluns dia 1 de febrer, per què el Ple es pronuncií en contra i demani a la Mancomunitat la suspensió de l’augment del 30% de la taxa per a la recollida d’escombraries aprovada el dia 20 de novembre de 2009.

Progrés recorda que la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet, en sessió de 20 de novembre passat, va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança reguladora de la taxa per a la recollida d’escombraries, acord que va ser recorregut pel grup municipal del PSC-Progrés, cosa que de moment ha paralitzat la seva entrada en vigor. És per aquest motiu que ara es demana el pronunciament del Ple de l'Ajuntament i així poder paralitzar-ho definitivament.

Segons Progrés, és del tot necessari que el plenari de l’Ajuntament es pronunciï al respecte al tenir La Seu, un paper molt important a la Mancomunitat, ja que els urgellencs aportem, aproximadament, un 80% dels ingressos de la Mancomunitat.

Aquesta nova Ordenança modifica la quota a pagar per a tots els habitatges i per a tots els establiments comercials i/o de restauració corresponent a tots els serveis de recollida, paper, vidre, envasos, fracció orgànica i els voluminosos, així com el servei de deixalleria. Augmenten tots els conceptes un 30 % per a l'any 2010.


Des de Progrés s’afirma que la situació econòmica actual desaconsella l’augment del 30% de la taxa i, per tant de la pressió fiscal, amb més impostos sobre els ciutadans. A més, en el moment d’aprovar els nous preus, no es van explicar el més mínim els continguts de les noves ordenances de la Mancomunitat, ni als ciutadans ni als diferents grups municipals de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.


També es recorda que la Mancomunitat té contractat el servei de recollida, mitjançant una concessió administrativa fins a l’any 2015, amb un preu ja establert a l’inici de la concessió, l’any 2008, fet que no justifica un augment dels costos de la recollida.